دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 287028

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به بررسی ۶۳۰۲مورد پرونده مربوط به قصور پزشکی در هشت ماهه گذشته از امسال گفت: بیشترین تعداد شکایات قصور مربوط به رشته‌های دندانپزشکی و زنان و زایمان است.

تشکیل ۶۳۰۲ پرونده قصور پزشکی در ۸ ماه

سلامت نیوز: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به بررسی ۶۳۰۲مورد پرونده مربوط به قصور پزشکی در هشت ماهه گذشته از امسال گفت: بیشترین تعداد شکایات قصور مربوط به رشته‌های دندانپزشکی و زنان و زایمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اطلاعات، عباس مسجدی در نشست با جمعی از کارشناسان مدعو کمیسیون‌های تخصصی سازمان پزشکی قانونی افزود: در بررسی پرونده‌های قصور پزشکی در کمیسیون ها ضمن لزوم حفظ احترام جامعه پزشکی به عنوان یک گروه مرجع، باید حقوق مردم هم احصاء و احقاق شود به‌ویژه در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند مردم را در حوزه‌های گوناگون ناامید و مأیوس کنند. وی با اشاره به آماری از پرونده‌های مورد بررسی در کمیسیون ها تاکید کرد: در مدت یاد شده ۱۹ هزار و ۶۰۹ پرونده در کمیسیون های پزشکی قانونی بررسی شد که از این تعداد ۶۳۰۲ پرونده مربوط به قصور پزشکی بوده است که ۳۲ درصد از کل پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون ها را در برمی‌گیرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تاکید کرد: از کل پرونده‌های بررسی شده در کمیسیون، ۴۷ درصد محکومیت پزشک را به همراه داشت و ۵۳ درصد هم به تبرئه پزشک انجامید. وی با اشاره به رشته‌های دارای بیشترین شکایت گفت: بر اساس آمارهای موجود، بیشترین تعداد شکایات قصور به ترتیب مربوط به رشته‌های دندانپزشکی با ۶۶۲، زنان و زایمان با ۵۱۹، جراحی عمومی با ۴۴۷، جراحی ارتوپدی با ۳۲۷، پزشکان عمومی با ۲۹۲، گوش حلق و بینی با ۲۲۸ و پرستاری با ۲۱۴ بوده است که استان های تهران، فارس و البرز بیشترین و استان های لرستان، ایلام و هرمزگان کمترین آمار شکایت درباره قصور پزشکی را داشته‌اند.مسجدی با تأکید بر تشخیص و شناسایی تصادفات ساختگی در پزشکی قانونی، تاکید کرد: پارسال پزشکی قانونی از محل شناسایی تصادفات ساختگی، حدود ۱۴ میلیارد تومان به بیمه‌ها کمک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha