یک مطالعه جدید رابطه بین کلسترول در بزرگسالی و خطربیماری های قلبی عروقی در زندگی آینده را – با توصیه های جالب برای تحقیقات بیشتر – بررسی کرده است.

سطح کلسترول در جوانان می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در آنها پیش‌بینی کند

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید رابطه بین کلسترول در بزرگسالی و خطربیماری های قلبی عروقی در زندگی آینده را – با توصیه های جالب برای تحقیقات بیشتر – بررسی کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، تحقیقات قبلاً به خوبی نشان داده اند که کلسترول بالا می تواند منجر به بیماری های قلبی و سکته مغزی شود.

 کلسترول ماده ای چرب است که کبد و غذاهایی را که می خوریم مانند تخم مرغ، پنیر و برخی محصولات گوشتی تولید می کنند.

کلسترول برای عملکرد بدن ضروری است. با این حال، کلسترول بیش از حد، که به آن لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) نیز گفته می شود، می تواند شریان ها را با ایجاد چربی مسدود کند، خطر حمله قلبی، سکته مغزی یا بیماری شریان محیطی را افزایش می دهد.

دانشمندان همچنین کلسترول بالا را به اضافه وزن، عدم ورزش، سیگار کشیدن و مصرف الکل مرتبط کرده اند.

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) کلسترول “خوب” است که با جارو کردن LDL از شریان ها به سمت کبد، آن را از بدن خارج می کند.

مطالعات صورت گرفته نشان می دهند که افزایش کلسترول HDL در سنین پایین تر می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق را در سن ۷۵ سالگی پیش بینی کند.

وقتی محققان داده ها را برای همه گروه های سنی و هر دو جنس مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، دیدند که با کاهش سطح کلسترول HDL ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته مغزی کاهش می یابد.

به گفته محققان این افزایش خطر در افراد جوان می تواند ناشی از طولانی تر قرار گرفتن در معرض لیپیدهای مضر در خون باشد.

این مطالعه تأیید کرد که سطح کلسترول HDL و HDL در خون نقش مهمی در پیش بینی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با گذشت زمان دارد.

محققان پیشنهاد می کنند که با تلاش های فراوان برای کاهش سطح کلسترول HDL می توان علائم اولیه شریان های مسدود شده را معکوس کرد، که به عنوان آترواسکلروز شناخته می شود.

کلسترول بالا هیچ علائمی ندارد، و بسیاری از مردم از داشتن مقادیر بالا آگاه نیستند. با این حال، پزشکان می توانند سطح کلسترول را با یک آزمایش خون ساده بررسی کنند.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha