مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نان سبوس دار به طور میانگین دو برابر نان سفید ویتامین، موادمعدنی و فیبری دارد و مصرف آن به دلیل غنی بودن و حفظ سلامت بدن توصیه می شود.

سلامت نیوز: مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نان سبوس دار به طور میانگین دو برابر نان سفید ویتامین، موادمعدنی و فیبری دارد و مصرف آن به دلیل غنی بودن و حفظ سلامت بدن توصیه می شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حسن براتی زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سبوس غنی ترین منبع غذایی فیبر و قوی ترین ماده در تنظیم سیستم گوارشی و درمان طبیعی یبوست است .

وی مصرف سبوس را در کاهش بیماری های قلبی عروقی موثر دانست و افزود: نان سبوس دار سرشار از املاح معدنی نظیر آهن، منیزیوم، کلسیم، فسفر و ... است و طبق تحقیقات انجام شده از 44 ماده مورد نیاز بدن 40 مورد آن در نان سبوس دار وجود دارد.

براتی زاده مصرف نان سبوس دار را برای حفظ سلامت بدن مفید و موثر اعلام و اظهارکرد: نان سبوس دار دارای انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه ب است که در تمرکز و دقت عمل تاثیر به سزایی دارد.

وی مصرف آب و مایعات فراوان همراه با سبوس را توصیه و خاطرنشان کرد: با توجه به آن که یبوست بر سیستم عصبی و رفتاری افراد تاثیرگذار است و سبب بروز پرخاشگری، عصبانیت و افسردگی می شود، مصرف سبوس به دلیل خاصیت ضد یبوست و ... به افراد توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha