شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 287247

از آن جایی که بالشت و رو بالشتی ارتباط نزدیکی با بهداشت پوست و مو دارد بهتر است بیشتر حواستان به آن‌ها باشد، به خصوص بالشت‌هایی که هر شب زیر سر می‌گذارید زیرا در صورتی که آن‌ها کثیف و آلوده باشد ممکن است دچار ریزش مو یا بیماری شوید.

بهداشت روبالشتی را اینگونه رعایت کنید

سلامت نیوز:از آن جایی که بالشت و رو بالشتی ارتباط نزدیکی با بهداشت پوست و مو دارد بهتر است بیشتر حواستان به آن‌ها باشد، به خصوص بالشت‌هایی که هر شب زیر سر می‌گذارید زیرا در صورتی که آن‌ها کثیف و آلوده باشد ممکن است دچار ریزش مو یا بیماری شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان بالشت‌ها و رو بالشتی‌ها به دلیل گرد و خاک موجود درهوا کثیف و آلوده می شود و به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد و زرد می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید بالشت‌ها و رو بالشتی‌ها به صورت دوره‌ای شسته شود.

توصیه می‌شود بالشت‌هایی را که بیشتر استفاده می شود دست کم دو بار در سال بشویید.برای شست و شوی بالشت ابتدا روکش آن را جدا کنید و به وسیله ماشین لباس‌شویی با آب داغ و مواد شوینده شست و شو دهید و خشک کنید و چند ساعتی روکش‌ها را در مقابل آفتاب قرار دهید و در نهایت آن‌ها را اتو کنید.

بعد از اتمام کار روبالشتی‌ها، نوبت خود بالشت و محتویات داخلش است. اگه داخل بالشت الیاف لایکو قرار دارد می‌توانید آن‌ها را داخل کیسه بزرگ‌تری بریزید و در آن را ببندید و در ماشین لباس‌شویی شست و شو دهید و بعد از خشک کردن آن را روی پارچه‌ای پهن کنید و لا به لای آن را باز کنید و اجازه دهید الیاف‌ها کاملا خشک شود. اگر بعد از خشک کردن احساس کردید الیاف لایکو به هم چسبیده‌اند می‌توانید به لحاف دوزی ببرید تا الیاف را بزنند.اما برای شست و شوی بالشت‌هایی که داخل آن پَر است لازم نیست آن‌ها را به کیسه بزرگ‌تر منتقل کنید.

با همان بالشت اصلی می‌توانید بشویید و سپس در مقابل باد خشک کنید و هر از گاهی بالشت را تکان دهید تا تمام قسمت‌های داخلی آن خشک شود. دقت کنید برای خشک کردن بالشت‌های پَر از گرما و نور خورشید استفاده نکنید و در مسیر باد بودن برای خشک شدن آن‌ها کافی است.

اگر محفظه خشک‌کن لباس‌شویی شما جداست می‌توانید دو عدد توپ تنیس را داخل جورابی تمیز بگذارید و آن را گره بزنید و داخل خشک‌کن قرار دهید به این شکل مدت زمان خشک شدن کاهش می یابد. وقتی بالشت‌ها را از خشک کن خارج می‌کنید، ابتدا آن‌ها  را بررسی کنید اگر بوی رطوبت در وسط آن احساس کردید خشک کردن را دوباره یا سه باره انجام دهید.

برای شست و شوی بالشت‌ها و رو بالشتی‌ها سعی کنید از مواد شوینده خوشبو و معطر استفاده کنید. بعد از پایان کار بهتر است چند قطره روغن استوقودوس را به بالشت‌ها و رو بالشتی‌ها بزنید زیرا باعث خواب آرام‌تر در شما می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha