شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 287257

پزشكان آمریكایی در بررسی‌های خود به نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت‌ها پی بردند. پزشكان با بیان این كه به مدل جدیدی برای مطالعه نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت‌ها دست پیدا كرده‌اند، گفتند: آزمایش‌های انجام شده بر‌اساس این مدل‌ها نشان می‌دهد ویتامین D می‌تواند به طور چشمگیری تعداد باكتری‌های بیماری‌زا در زخم‌های پوستی را كاهش دهد.

سلامت نیوز:پزشكان آمریكایی در بررسی‌های خود به نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت‌ها پی بردند. پزشكان با بیان این كه به مدل جدیدی برای مطالعه نقش ویتامین D در پیشگیری از عفونت‌ها دست پیدا كرده‌اند، گفتند: آزمایش‌های انجام شده بر‌اساس این مدل‌ها نشان می‌دهد ویتامین D می‌تواند به طور چشمگیری تعداد باكتری‌های بیماری‌زا در زخم‌های پوستی را كاهش دهد.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل  ایسنا ، به نقل از ایپزشكان آمریكایی با اشاره به این كه این تحقیق می‌تواند نشان دهنده ویژگی ویتامین D در پیشگیری از عفونت باشد، تاكید كردند: ویتامین D محلول در چربی است و در مواد غذایی محدودی وجود دارد كه جذب كلسیم در روده را افزایش می‌دهد و برای رشد استخوان‌ها ضروری است. همچنین با قرار گرفتن در معرض نور خورشید این ویتامین در بدن تولید می‌شود كه برای رشد سلول‌ها و كاهش التهاب حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha