یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 287313

استفاده از گوشی همراه، پشت میزنشینی، كار با رایانه و انجام فعالیت‌هایی كه در جریان آن گردن به صورت طولانی در یك وضعیت باقی می‌ماند، می‌تواند دردهایی را ایجاد كند كه از ناحیه گردن شروع شده و تا مناطق فوقانی شانه انتشار می‌یابد.

درد و خشكی گردن درمان می‌شود

سلامت نیوز:استفاده از گوشی همراه، پشت میزنشینی، كار با رایانه و انجام فعالیت‌هایی كه در جریان آن گردن به صورت طولانی در یك وضعیت باقی می‌ماند، می‌تواند دردهایی را ایجاد كند كه از ناحیه گردن شروع شده و تا مناطق فوقانی شانه انتشار می‌یابد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، ستون فقرات گردنی از روی هم قرار گرفتن مهره‌ها تشكیل شده كه در بین آنها دیسك‌های گردن وجود دارند. در سمت چپ و راست هر مهره یك پایه استخوانی وجود دارد كه محل اتصال مهره‌ها به همدیگر هستند.

نقاطی كه این پایه‌های استخوانی روی هم قرار می‌گیرند، مفصلی كوچك ایجاد می‌شود كه اصطلاحا مفاصل بین مهره‌ای یا فاست نام دارند.فعالیت‌هایی كه در حین انجام آن گردنبه صورت طولانی در وضعیت ناصحیح قرار می‌گیرد فشار زیادی روی مفصل ایجاد كرده و سبب ایجاد التهاب و درد در این مفصل می‌شود. بیماران مبتلا به این درد معمولا درجاتی از خشكی و محدودیت حركت را در ناحیه گردن احساس می‌كنند.

احساس صدای خردشدن در چرخش گردن می‌تواند در بسیاری از این بیماران بیانگر آسیب به مفاصل بین مهره‌ای گردن باشد. سردرد در این بیماران شایع است كه به علت التهاب عصب پس سری ثانویه به التهاب مفصل فاست است.

آرایشگرها، دندانپزشكان، نقاش ها، افرادی كه زیاد مطالعه می‌كنند یا كسانی كه طولانی رانندگی می‌كنند در معرض ابتلا به این بیماری هستند. درد مفاصل بین مهره‌ای گردن الزاما با آسیب به دیسك همراه نیست و در صورتی كه درمان نشود، ممكن است به آسیب دائمی منجر و موجب آرتروز گردن شود.در كلینیك درد درمان این بیماران پس از معاینه دقیق با تجویز دارو و گردنبند نرم شروع می‌شود. اصلاح وضعیت زندگی و فیزیوتراپی تخصصی با استفاده از لیزرهای با توان بالا گام بعدی درمان بیماران در كلینیك درد است.

در بیمارانی كه به درمان‌های اولیه مقاومند تزریق داخل مفصلی یا اصطلاحا بلوك مفصل گردنی در اتاق عمل كلینیك درد و توسط پزشك فوق تخصص درد انجام می‌شود. این كار تحت نمایشگر دستگاه تصویر برداری و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود.

در بیمارانی كه به بلوك مفصلی پاسخ مناسبی داده و مجدد دچار عود علائم می‌شوند مسیر عصب در اتاق عمل به وسیله رادیوفركونسی نورولیز می‌شود. مراجعه بیماران مبتلا به درد و خشكی گردن به كلینیك‌های درد استفاده از روش‌های جدید موثر و كم تهاجم را برای درمان امكان پذیر می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha