یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 287328

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی گفت: بوی نامطبوع در کلانشهر تهران منابع متعدد دارد و بیشتر خروجی صنایعی که از گوگرد یا آمونیاک استفاده می‌کنند یا جاهایی که فاضلاب میکروبی و لجن دارند، می‌تواند منشا بوی نامطبوع در تهران باشد.

تهران، یک بوی بد و چند منبع

سلامت نیوز:معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی گفت: بوی نامطبوع در کلانشهر تهران منابع متعدد دارد و بیشتر خروجی صنایعی که از گوگرد یا آمونیاک استفاده می‌کنند یا جاهایی که فاضلاب میکروبی و لجن دارند، می‌تواند منشا بوی نامطبوع در تهران باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محسن فرهادی افزود: تهران یک کلانشهر است از کلانشهر هم عبور کرده و به یک متروپلیتن خیلی بزرگ تبدیل شده است. وضعیت هر گوشه آن با گوشه دیگر فرق می کند. وزش باد در یک جای این شهر با جای دیگر فرق می کند. صنایع مختلفی را در این شهر داریم که برخی با گوگرد کار می کنند و آلودگی ترکیبات گوگرد دارند. برخی هم با آمونیاک کار می کنند.


وی گفت: علاوه بر آن مخازن بزرگ را در تهران داریم که نشان می دهد، تهران شهری بزرگ، پویا و پر جمعیت است. در چنین شرایطی انتشار بو در هر زمان ممکن است یک علت مختص خود را داشته باشد. مورد آخری که بو در تهران منتشر شد، علت آن به ترکیبات گوگرد نسبت داده شد، البته یکسری هم علت آن را به آلودگی های آرادکوه در جنوب تهران نسبت دادند.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: به نظر نمی رسد هر بار که بوی نامطبوع در تهران منتشر می شود، علت آن یک منشا مشترک باشد. منابع تولید آلودگی و بو، شرایط جوی و جهت باد در زمان های مختلف فرق می کند، پدیده وارونگی هوا هم در این مورد تاثیر دارد و همه اینها باعث می شود بوهایی با منشا و عوامل مختلف را در تهران تجربه کنیم.


فرهادی درباره ارزیابی وزارت بهداشت از منبع بوی نامطبوع در تهران افزود: سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران در این زمینه در حال بررسی هستند. حتی تیم های کارشناسی را به محل بو اعزام کرده اند اما هنوز به نتیجه مشخص و خاصی نرسیده ایم.


وی درباره شایعه زباله های رادیواکتیو درباره منشا بوی نامطبوع تهران که در فضای مجازی منتشر شده گفت: گزارشی درباره دفن زباله های رادیواکتیو نداشته ایم. ضمن اینکه تشعشات رادیواکتیو اصلا بو ندارد. خطر تشعشات رادیواکتیو این است که نه آن را حس می کنیم و نه بو می کشیم و نه اینکه اثر خاصی در لحظه انتشار در فرد دارد ولی تخریب خودش را دارد که البته تاکنون گزارشی از وجود چنین آلودگی نداشته ایم.


معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در مورد بوی نامطبوع در تهران بیشتر ترکیبات معدنی و آلی مورد نظر است، ترکیباتی که در آن آلودگی های گوگرد و آمونیاک وجود دارد که بو زا هستند یا فاضلاب های میکروبی که لجن فعال دارند و می توانند تولید بو کنند. یا جاهایی که اختلال در کانال یا لوله های فاضلاب وجود دارد اما در مجموع هنوز هیچ نظر قطعی درباره منشا بوی نامطبوع در تهران نمی توان داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha