چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 287485

دوسوم خانم‌های ورزشکار در تلاش برای کاهش وزن، سعی می‌کنند از کالری دریافتی‌شان کم کنند. این عمل باعث شده است که بسیاری از ورزشکاران خانم که فقط به اندازه نیاز سوخت‌وساز روزانه‌ بدن شان یا کمتر از آن غذا می‌خورند، دچار کمبود شدید انرژی شوند.

نکاتی برای خانم های ورزشکار

سلامت نیوز:دوسوم خانم‌های ورزشکار در تلاش برای کاهش وزن، سعی می‌کنند از کالری دریافتی‌شان کم کنند. این عمل باعث شده است که بسیاری از ورزشکاران خانم که فقط به اندازه نیاز سوخت‌وساز روزانه‌ بدن شان یا کمتر از آن غذا می‌خورند، دچار کمبود شدید انرژی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این گونه کاهش کالری بر عملکرد ورزشکار تأثیر می‌گذارد و او را در معرض خطر بَرهم‌ خوردن تعادل هورمون‌ها، نامرتب‌ شدن قاعدگی و کاهش تراکم مواد معدنی در استخوان‌ها قرار می‌دهد. اگر این کمبود کالری ادامه یابد، احتمال دارد برخلاف انتظار رایج عمل کند و از طریق نامنظم‌ کردن سوخت‌وساز بدن، از حجم ماهیچه‌ها بکاهد و چربی‌های زاید بدن را دست‌نخورده باقی بگذارد.

گفته می‌شود که نیرو و قدرت مورد نیاز بدن یک خانم ورزشکار در طول روز ۳۹ تا ۴۰ کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. خانم‌های ورزشکار در صورتی که فشار تمرین زیاد باشد (مثلا دو سرعت) ممکن است به کالری بیشتری احتیاج داشته باشند. دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که خانم‌ها کالری پایه‌ مورد نیاز خود را با ضرب وزن خالص بدن در عدد ۴۵ محاسبه کنند و سپس مقدار تقریبی کالری مصرف شده هنگام تمرین را به مقدار به‌دست آمده اضافه کنند تا میزان کالری مورد نیاز روزانه‌ آن ها به‌دست آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha