چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 287516

بررسی اخیر و بررسی متاآنالیز در مورد میزان دریافت پروتئین نتیجه گیری کرده است که بیشترین مصرف پروتئین مقدار روزانه توصیه شده برای اکثر افراد خوب و کافی است. با این حال، پروتئین بیشتر لزوماً مفید نیست.

آیا بدن ما به پروتئین بیشتری نیاز دارد؟

سلامت نیوز: بررسی اخیر و بررسی متاآنالیز در مورد میزان دریافت پروتئین نتیجه گیری کرده است که بیشترین مصرف پروتئین مقدار روزانه توصیه شده برای اکثر افراد خوب و کافی است. با این حال، پروتئین بیشتر لزوماً مفید نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مکمل های پروتئین در بین مردم به طور فزاینده ای محبوب هستند.

افزایش مصرف پروتئین- که اغلب بیش از میزان دریافتی روزانه توصیه می شود – سنگ بنای بسیاری از رژیم های غذایی است، اما آیا خوردن پروتئین بیشتر برای همه مفیداست؟

یک مطالعه جدید توسط دانشمندان تغذیه در دانشگاه پوردو در غرب لافایت، نشان می دهد که افزایش میزان دریافت پروتئین تنها در شرایط خاص مزایایی را به همراه دارد.

نکته  دیگر این است که اگر به طور صریح رژیم لاغری یا تمرینات ورزشی نداشته باشیم، مصرف پروتئین بیشتر از حداقل نیاز روزانه ، هیچ فایده ای برای بدن ندارد.

همیشه  تبلیغات و بازاریابی زیادی برای مصرف بیشتر پروتئین برای افراد وجود دارد، در شرایط خاصی از جمله تمرینات قدرتی و کاهش وزن، پروتئین نسبتاً بیشتری می تواند مفید باشد، اما این به معنای مصرف پروتئین بیشتر در همه ی زمان ها نیست.

مقدار طبیعی پروتئین

مطابق با دریافتهای مراجع رژیمی، مقدار پروتئین مطلوب روزانه ۰.۸ گرم (گرم) به ازای هر کیلو وزن بدن است که معادل ۰.۳۶ گرم پروتئین در هر پوند در روز است. بر این اساس، ۵۶ گرم در روز برای یک مرد کم تحرک متوسط، که به طور کلی سالم است مناسب است، در حالی که یک زن مشابه باید ۴۶ گرم مصرف پروتئین داشته باشد. توجه به این نکته مهم است که این توصیه ها در مورد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ صدق نمی کند.

طیف وسیعی از منابع غذایی برای دریافت پروتئین شامل غذاهای دریایی، گوشت، مرغ، تخم مرغ، آجیل، دانه ها و محصولات سویا وجود دارد.

برای زندگی روزمره – هنگامی که افراد افزایش وزن ندارند و وزن خود را از دست می دهند – خوردن بیشتر از مقدار توصیه شده پروتئین برای ترکیب بدن تاثیری ندارد.

دریافت بیشتر پروتئین فقط باعث افزایش توده لاغری در افرادی می شود که آگاهانه در حال رژیم گرفتن یا مشغول تمرین وزنه برداری هستند.

با این حال، کمبود پروتئین، نیز خود یک مشکل است، از نظر بالینی برای زنان و به ویژه زنان مسنی که به طور معمول مقادیر کمتری پروتئین مصرف می کنند از اهمیت بالینی برخوردار است.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، تمام غذاهایی را که معمولاً مصرف می کنید کم نکنید، زیرا سهواً پروتئین را برش می دهید و کم می کنید. در عوض، برای حفظ کار تلاش کنید، یا حتی غذاهای سرشار از پروتئین را به میزان متوسط افزایش دهید. سپس کربوهیدرات ها و غذاهای حاوی چربی اشباع را کاهش دهید.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha