سید مهدی طباطبایی از شروع عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 28 دی لغایت 1بهمن ماه با جمعیت 473 هزار 783 نفرکودک زیر پنج سال در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 28 دی ماه تا 1 بهمن ماه

سلامت نیوز:سید مهدی طباطبایی از شروع عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال از 28 دی لغایت 1بهمن ماه با جمعیت 473 هزار 783 نفرکودک زیر پنج سال در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  گفت: نوبت اول عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با استفاده از قطره خوراکی پولیو از ساعت 8 صبح روز 28 دیماه تا 1 بهمن ماه 1398 در سراسر استان سیستان و بلوچستان  انجام می شود و نزدیک به 473 هزار 783 کودک زیر 5 سال بدون توجه به سابقه ایمن سازی در طی این هفته مجدد واکسینه می شوند.معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: بیشترین خطر بازگشت بیماری فلج اطفال در استان های هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است لذا در تمام مناطق شهری و روستایی این استان ها (مناطق تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی هرمزگان، جیرفت، بم، ایرانشهر، زاهدان و زابل) عملیات خانه به خانه انجام می شود.


وی تصریح کرد: برای دستیابی به هدف پوشش کامل عملیات در مدت زمان تعیین شده علاوه بر تمام ظرفیت کارکنان بهداشتی مرتبط از کمک داوطلبین سلامت و سایر نیروهای کمکی آموزش دیده استفاده خواهد شد.
معاون بهداشت دانشگاه گفت: تعداد 6 هزار 520 نفر نیروی انسانی، عملیات را اجرا و پشتیبانی می کنند و واکسن مورد استفاده توسط موسسه واکسن و سرم سازی رازی تهیه و تامین شده است.


وی گفت: در طی این عملیات، همه کودکان زیر 5 سال شامل ایرانی و یا غیر ایرانی که در استان حضور دارند واکسن تکمیلی فلج اطفال را دریافت می کنند.
وی افزود: در تمام شهرستانها و مناطقی که عملیات واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال به شکل خانه به خانه انجام می شود اطلاع رسانی قبلی توسط مراکز بهداشتی انجام شده و تیم های بهداشتی همراه با کارت شناسایی معتبر قطره خوراکی واکسن فلج اطفال را تجویز خواهند کرد.


وی در پایان از هموطنان و خانواده های ساکن در مناطقی که با اعلام قبلی مراکز بهداشت شهرستان عملیات واکسیناسیون انجام می شود، تقاضا کرد حداکثر همکاری با تیم های بهداشتی را انجام دهند تا به هدف نهایی که ریشه کنی جهانی این بیماری و سلامت کودکان است رسیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha