شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2878

محققان دریافتند نوعی واكسن آنتی ژنی كه سال گذشته در درمان سرطان كلیه ناموفق بوده است پس از انجام یك سری آزمایشات مجدد می‌تواند در درمان سرطان مغز موثر واقع شود.

به گزارش سلامت نیوز و به نقل از پایگاه خبری رویترز، این آنتی ژن كه بر روی 12 بیمار با گلیوبلاستوما یا سرطان مغز دیرینه آزمایش شد نشان داد كه واكسن فوق كاركرد دستگاه ایمنی بدن را در هر 12 بیمار افزایش داده و به روند بهبود بیماران فوق و زنده ماندنشان كمك كرده است.
این گزارش حاكیست، در حالیكه این تحقیقات در محدوده وسیعی انجام نگرفته است ولی از لحاظ اینكه برخلاف سایر درمانهای سرطان این روش از القای سیستم ایمنی بدن سود می‌برد بسیار متمایز  است.
این نحوه درمان بصورت سلاحی است كه بیماری مورد اصابت قرار می‌دهد، به گفته مسئولان مربوطه این واكنش ایمن سازی تاكنون بی‌سابقه بوده است.
پزشكان عقیده دارند، طول مدت زندگی افرادی كه بر اثر جراحی از سرطان مغز رهایی یافته‌اند فقط 5/6 ماه خواهد بود در حالیكه آزمایش این آنتی ژن نشان داده كه مدت 4 ماه به مدت زمان ثبت شده در عمل جراحی می‌افزاید.
گفتنی است، سهام مربوط به این دارو كه در طول 5 سال گذشته 17 دلار به فروش می‌رسید هم اكنون با افزایش 29/1 تا 96/4 دلاری پس از اعلام آزمایشات مربوطه مواجه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha