سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ظرفیت درآمدی بسیار خوب گردشگری سلامت ، از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خواست تا مانع فعالیت‌ دلالان حوزه گردشگری شوند.

وزارت بهداشت مانع فعالیت‌ دلالان حوزه گردشگری شود

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ظرفیت درآمدی بسیار خوب گردشگری سلامت ، از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خواست تا مانع فعالیت‌ دلالان حوزه گردشگری شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،اکبر ترکی در رابطه با ضرورت توجه به حوزه گردشگری سلامت، گفت: توریست درمانی در ایران با توجه به رشد فناوری و علم پزشکی و همچنین وجود بیمارستان‌های مجهز در بخش دولتی و خصوصی و تخصصی‌های علمی بالا می‌تواند یک منابع درآمدی برای وزارت بهداشت و حوزه سلامت کشور باشد.


توسعه گردشگری سلامت موجب ارتقای سطح علمی و فناوری کشور می‌شود
این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه امروزه ضرورت توسعه گردشگری سلامت برای اقتصاد کشور بیش از همیشه خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: تعرفه درمانی پایین ایران نسبت به کشورهای چون خلیج فارس و کشورهای اروپایی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری سلامت ایجاد می‌کند. از طرفی توسعه گردشگری سلامت  علاوه بر درآمدزایی موجب ارتقای سطح علمی و فناوری کشور نیز می‌شود.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت، افزود:کمیته‌ای متشکل از سازمان نظام پزشکی و انجمن صنفی پزشکان برای پیگیری مسائل مربوط به گردشگری سلامت ایجاد شد که یکی از کارهای آن تهیه لایحه و طرح برای ایجاد قوانین در این حوزه بود که متاسفانه موفقیتی به همراه نداشت. 

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر بهداشت مبنی بر اینکه دلال پروری حیثیت خدمات گردشگری سلامت را در کشور از بین برده و فقدان ساماندهی، ایران را از کشورهای رقیب عقب نگه داشته است، اظهار کرد: افراد سودجو و دلالان در مرزها با لطایف الحیل بیماران خارجی را از راه‌های انحرافی با نام خویشاوند و فامیل و با هدف کاهش هزینه‌های درمانی جذب کرده و در مسیر درمانی قرار می‌دهندکه باید با نظارت وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مدیریت شود. از طرفی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به وضعیت تعرفه‌گذاری خدمات درمانی گردشگران سلامت، تصریح کرد: اجازه افزایش تعرفه برای گردشگران خارجی دربخش خصوصی مشابه هتل‌ها و رستوران‌ها وجود دارد. این موضوع برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز صادق بوده و پرداختی گردشگران خارجی با شهروندان ایرانی متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha