مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: قاچاق دارو معضلی است که با کنترل خدمات سلامت از جمله نسخه‌نویسی الکترونیک می‌توان تا حدود زیادی از این موضوع جلوگیری کرد.

جلوگیری از قاچاق دارو با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک

سلامت نیوز:مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: قاچاق دارو معضلی است که با کنترل خدمات سلامت از جمله نسخه‌نویسی الکترونیک می‌توان تا حدود زیادی از این موضوع جلوگیری کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت،، مهدی قنادی با اشاره به مزایای تجویز الکترونیکی نسخ بیان کرد: پیش از اجرای نسخه نویسی الکترونیک نسخ به صورت کاغذی و در قالب سی دی در سامانه‌های الکترونیک سازمان ثبت می‌شد، ولی اکنون این اقدام با سهولت و دقت بیشتر انجام می‌شود؛ به نحوی که به صورت غیر حضوری و براساس مستندات موجود، اقدامات پزشک به طور دقیق مشخص می‌شود.


مدیرکل نظارت بر خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: از طریق سامانه‌های الکترونیک می‌توانیم پی ببریم که چه خدماتی برای بیمار تجویز شده و مشکلات موجود در زمینه تقاضاهای القایی تا حدود زیادی برطرف می‌شود. البته به غیر از مواقعی که بیماری در یک منطقه اپیدمی شود و ضرورت خواهد داشت که تجویزها بیش از زمان‌های مشابه در خصوص داروی خاص و خدمات خاصی انجام شود.


وی به تاثیر کنترل خدمات بر جلوگیری از قاچاق دارو اشاره کرد و افزود: قاچاق دارو معضلی است که با کنترل خدمات سلامت از جمله نسخه‌نویسی الکترونیک می‌توان تا حدود زیادی از این موضوع جلوگیری کرد.
قنادی گفت: ضوابط ابلاغی به واحدهای اجرایی سازمان در شرایط مختلف در نظر گرفته شده است. تعداد بار مراجعه و اینکه چند درصد از بیماران داروی ویژه دریافت کرده‌اند به طور کامل در سامانه مشخص می‌شود و در صورتی که درصد تجویزها غیر منطقی باشد، پیگیری‌های لازم به منظور رفع مشکل انجام خواهد شد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha