سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 288147

استعمال سیگار خطر عوارض پس از جراحی را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز:استعمال سیگار خطر عوارض پس از جراحی را افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مصرف‌کنندگان مواد دخانی نسبت به افراد دیگر در معرض فزاینده عوارض پس از جراحی همچون نارسایی عملکرد قلب و ریه، عفونت‌ها و تاخیر در ترمیم زخم هستند.


هرچند شواهد جدید نشان می‌دهد افراد سیگاری که حدود چهار هفته یا بیشتر پیش از انجام جراحی، استعمال مواد دخانی را ترک می‌کنند با عوارض کمتری مواجه هستند. همچنین بیمارانی که استعمال سیگار را ترک می‌کنند کمتر احتمال دارد دچار عوارض بیهوشی شوند.


مطالعه‌ای که به تازگی توسط کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) و متخصصان استرالیایی انجام گرفته نشان می‌دهد که چهار هفته پس از ترک سیگار وضعیت سلامت فرد حدود ۱۹ درصد بهبود پیدا می‌کند که دلیل آن بهبود جریان خون در تمامی قسمت‌های بدن و اندام‌های حیاتی است.


به گفته پزشکان یافته‌های بدست آمده شواهدی را ارائه می‌دهد که بر اساس آن می‌توان انجام جراحی‌های جزئی را به تاخیر انداخت تا بیمار فرصت لازم برای ترک سیگار را داشته باشد چرا که نتیجه آن بهبود وضعیت سلامت فرد خواهد بود.


به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، نیکوتین و کربن مونوکسید موجود در سیگار سطح اکسیژن خون را کاهش داده و خطر عوارض مرتبط با قلب را که پس از جراحی ظاهر می‌شود افزایش می‌دهد. همچنین استعمال سیگار به ریه‌ها آسیب زده و مانع از آن می‌شود تا میزان کافی از هوا در آنها جریان داشته باشد. در عین حال استعمال تنها یک نخ سیگار توانایی بدن را در دریافت مواد مغذی به منظور بهبود هر چه سریعتر کاهش می‌دهد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha