پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 288545

گوشت شتر دارای خواص فراوانی از جمله دفع سردی بدن، افزایش استقامت، افزایش هوش و ذکاوت است.

قوای جسمی خود را با مصرف گوشت شتر بالا ببرید

سلامت نیوز:گوشت شتر دارای خواص فراوانی از جمله دفع سردی بدن، افزایش استقامت، افزایش هوش و ذکاوت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصرف گوشت شتر به دلیل ویژگی‌های متمایزی که نسبت به گوشت سایر حیوانات دارد بسیار توصیه شده و خوشبختانه مدتی است که این گوشت طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. در طب سنتی آمده است که گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد کرده و اعصاب و قوای جنسی را تقویت می‌کند و از اختلالات در رشد جنین جلوگیری می‌کند.


ظاهر این گوشت شبیه گوشت گاو است، اما زمانی که می‌خواهید این گوشت را بپزید خبری از سفتی و دیر پز بودن نیست و بافتی نرم و لذیذ دارد که برای چرخ کردن و کبابی بسیار مناسب است. همچنین گوشت شتر، گرم و خشک است و برای تقویت قوای جسمی و بر طرف کردن ضعف جسمانی بسیار مفید است. مصرف گوشت شتردر تقویت اعصاب تاثیر مثبتی دارد و برای جلوگیری از اختلالات در رشد جنین کارآمد است.


خواص گوشت شتر

این گوشت پروتئین و چربی کمتری نسبت به گوشت گاو و گوساله دارد، اما سدیم آن زیاد و پتاسیم کمی دارد که این قضیه به تحمل‌پذیری شتر به کمبود آب مرتبط می‌شود. آهن و روی گوشت شتر کمتر از گوشت سایر دام‌هاست، اما فسفر، کلسیم و ویتامین‌های B در عضلات ران این حیوان بیشتر است. این را هم بد نیست بدانید که از قلم و کوهان شتر در درمان درد پا و کمر و درد‌های روماتیسمی استفاده می‌شود. همچنین این گوشت حاوی پروتئین‌هایی با ارزش غذایی بالاوتعدادی ازویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن است.


گوشت شتر را جایگزین گوشت گاو کنید

گوشت شتر نسبت به گوشت گاو پروتئین کمتری دارد؛ ویژگی متمایزکننده گوشت شتر در مقایسه با سایر گوشت‌ها، فقدان مواد هورمونی و آنتی‌بیوتیک در آن است بجای گوشت گاو، گوشت شتر مصرف کنیم زیراویتامین‌های گروه B این گوشت در تقویت اعصاب تاثیر زیادی دارند و «روی» آن در تقویت قوای جنسی و جلوگیری از اختلالات در رشد جنین کارآمد است. کالری بسیار بالای گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد میکند و توصیه میشود که بانوان باردار و شیرده، دانش آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال از خوردن آن غافل نشوند.


گوشت مخلوط، خوب یا بد؟

!مخلوط کردن انواع گوشت‌ها (مثلاً گوشت گاو و شتر) به منظور متعادل شدن مزاج آن توصیه نمی‌شود. هضم هر گوشت متفاوت است و زمانی که ما دو مدل گوشت را با هم مخلوط می‌کنیم باعث می‌شود سیستم گوارش نتواند آن را به خوبی هضم کند؛ پس ترجیحاً در هر وعده یک نوع گوشت را باید مصرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha