شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 288591

دبیر علمی نهمین كنگره كشوری سوختگی، از سوختگی الكتریكی به عنوان یكی از آسیب‌های شایع در محیط كار نام برد و گفت: بالای ۳۰ درصد از این موارد به قطع عضو فرد آسیب دیده منجر می‌شود.

مراقب سوختگی الكتریكی در محیط كار باشید

سلامت نیوز:دبیر علمی نهمین كنگره كشوری سوختگی، از سوختگی الكتریكی به عنوان یكی از آسیب‌های شایع در محیط كار نام برد و گفت: بالای ۳۰ درصد از این موارد به قطع عضو فرد آسیب دیده منجر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،سید‌حمید صالحی اظهار كرد: متاسفانه آنچه در سوختگی‌های الكتریكی مهم است، این‌كه بیشتر مرگ و میرها در صحنه برق گرفتگی رخ می‌دهد. البته سوختگی الكتریكی نسبت به سایر سوختگی‌ها شیوع كمتری دارد، اما با ضایعات و مشكلات منجر به ناتوانی فرد آسیب دیده همراه است. 

وی تاكید كرد: مطالعاتی كه انجام شده، نشان می‌دهد بیشتر افرادی كه دچار این نوع سوختگی‌ها می‌شوند، كارگران ساختمانی هستند كه اغلب آنها از پوشش بیمه‌ای مناسبی برخوردار نیستند.متاسفانه توجه به ایمنی كار برای پیشگیری از آسیب‌های الكتریكی مخصوصا در كارگران ساختمانی مغفول مانده است و باید سازمان‌هایی مثل وزارت نیرو و شهرداری‌ها نسبت به موضوع ایمن‌سازی محیط كار  از سوی كارفرما حساس باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha