رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش‌های شب گذشته راه ارتباطی ۷۹۵ روستای استان مسدود شده است.

برف راه ارتباطی ۷۹۵ روستای کردستان را مسدود کرد

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: با توجه به بارش‌های شب گذشته راه ارتباطی ۷۹۵ روستای استان مسدود شده است.

به گزارش سلامت نیوز، دانش زندی امروز(۱۲بهمن) در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمامی محورهای اصلی فرعی استان کردستان باز و تردد به صورت عادی در جریان است.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۷۹۵روستا مسدود شد، افزود: طی شبانه روز گذشته همه راه های روستایی استان با همت و تلاش راهداران بازگشایی شد اما به دلیل وزش باد شدید و کولاک برف، محورهای بازگشایی شده در برخی از مقاطع محور منجر به مسدودیت مجدد شد و در حال حاضر حدود ۷۹۵ روستا مسدود اعلام شده که‌ راهداری با تمام تجهیزات، امکانات و حداکثر توان مشغول به بازگشایی هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه محور بانه و سروآباد بیشترین بارش برف را داشته است، بیان کرد: با همکاری راهداران استان تا قبل ازظهر امروز بسیاری از راه ارتباطی روستاها بازگشایی خواهد شد.

زندی ذکر کرد: در محور سروآباد – پاوه محدوده گردنه ژالانه بارش برف ۸۰ سانتی گزارش شده که باتوجه به مساعد بودن شرایط جوی تمام راه های اصلی و فرعی از شب گذشته بازگشایی شده است.

زندی خاطرنشان کرد: کلیه محورهای استان شاهد پدیده کولاک و افت دما بوده و دید کاهش یافته است لذا از تردد غیر ضرور به ویژه در شب پرهیز شود، برف پاکن، پر بودن باک سوخت، همراه داشتن موارد خوراکی و پتو، کنترل وسایل گرمایشی خودرو، رعایت فاصله طولی مناسب، بررسی وضعیت فنی خودرو و چراغ های مه شکن و روشنایی خودرو، حرکت با سرعت یکنواخت و مطمنه، عدم ترمز ناگهانی از موارد ایمنی رانندگی در ایام زمستان محسوب می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha