چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 28864
سلامت نیوز : یک روانپزشک گفت: افرادی که در طول روز به طور منظم اقدام به قدم زدن و پیاده روی می کنند حافظه آنها تقویت شده و کمتر دچار فراموشی می شوند.
محسن عابدینی نیا روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: فراموشی و کاهش قدرت حافظه یکی از مشکلات بسیار شایعی است که بیشتر مردم در طول زندگی خود با آن مواجه می شوند که البته درجات و شدت این مشکلات در بین افراد مختلف بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه روش های مختلفی برای تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی وجود دارد تأکید کرد: یکی از راه های مبارزه با افت قدرت حافظه تحرک بدنی است که متأسفانه در دنیای امروز کمتر به آن توجه می شود.

عابدینی نیا گفت: افرادی که در طول روز به طور منظم اقدام به قدم زدن و پیاده روی می کنند حافظه آنها تقویت شده و کمتر دچار فراموشی می شوند.

این روانپزشک در خصوص راه های دیگر تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی نیز افزود: مصرف موز و کاهش مصرف قند و شکر و همچنین استفاده منظم از غذاهای با کالری متعادل، از دیگر راه های تقویت حافظه و کاهش فراموشی است.

وی با اشاره به اینکه داشتن خواب کافی و حداقل 8 ساعت در طول شبانه روز نیز می تواند به افزایش قدرت حافظه کمک کند خاطرنشان کرد: تمام راهکارهایی که به آن اشاره شد باید به صورت مداوم و منظم انجام شوند تا اثرات خود را در بلند مدت نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha