استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقش ۹۹ درصدی ویروس HPV در ابتلا به سرطان دهانه‌رحم اشاره کرد و گفت: این سرطان به طور نسبتا کامل با آموزش و تزریق واکسن قابل پیشگیری است.

ویروس HPV عامل ابتلا به سرطان دهانه‌ رحم

سلامت نیوز:استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقش ۹۹ درصدی ویروس HPV در ابتلا به سرطان دهانه‌رحم اشاره کرد و گفت: این سرطان به طور نسبتا کامل با آموزش و تزریق واکسن قابل پیشگیری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فرح فرزانه، در آستانه برگزاری سومین کنگره چالش‌های بالینی در بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی، اظهار داشت: این کنگره ۱۶ تا ۱۸ بهمن ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی و درمانی در زمینه بیماری های زنان زایمان و نازایی مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.


وی با اشاره به اینکه این کنگره به همت مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماریهای  زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هر دو سال یکبار برگزار می شود، گفت: در کنگره امسال اکثر موضوعات مرتبط با بیماری‌های زنان، زایمان و نازایی به به صورت چالشی مورد بحث قرار می‌گیرد.


استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: موضوعات مختلف از جمله موضوعات مورد بحث در بیماری ها و مراقبت های دوران بارداری شامل چاقی دیابت بیماری های تیرویید بیماری های قلبی عفونت‌هایی چون آبله مرغان و توکسوپلاسموزیس حین بارداری و غربالگری های جنین مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.


وی افزود: در زمینه نازایی سقط مکرر و شکست در روش های کمک باروری ابتلا به PCO که در زبان ساده به تنبلی تخمدان معروف است، بیماری های ژنتیکی و فیبروم ها همچنین درباره موضوعات دیگر همچون سلامت جنسی زنان، یائسگی، روش‌های جدید حفظ باروری بخصوص در زنان مبتلا به سرطان و روش های نوین جلوگیری از بارداری، همچنین لاپاراسکوپی، بیماری های پستان، توده های تخمدان خونریزی های نا منظم و سرطان در خانم های جوان نیز مباحثی را خواهیم داشت.


این فلوشیپ انکولوژی زنان ادامه داد: پس از سرطان پستان، سرطان‌های تخمدان، رحم و دهانه رحم از جمله سرطان های شایع میان زنان به شمار می‌رود که هر ساله زنان زیادی را گرفتار می‌کنند البته سرطان تخمدان در میان این سرطان‌ها مرگ‌بارتر بوده و در بهترین جوامع دنیا هم قابل پیشگیری نیست ولی در مورد سرطان دهانه رحم وضعیت کاملاً متفاوت است و می‌توان به صورت نسبتاکامل با آموزش و تزریق واکسن نسبت به پیشگیری از این سرطان اقدام کرد.


فرزانه  با اشاره به اینکه هر چند آمار مبتلایان به سرطان دهانه رحم کاملاً مشخص نیست و آمار دقیقی در این زمینه در سالهای اخیر درکشور وجود ندارد ولی آمار شیوع ابتلا به HPV در کشور حدودا مشابه کشورهای اروپایی است.


وی بیان داشت: ۹۹ درصد علت ابتلا به سرطان دهانه رحم از طریق ویروس HPV است و با توجه به اهمیت این موضوع در سومین کنگره های بالینی در بیماری های زنان، زایمان و نازایی این مسئله مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
فرزانه در پایان گفت: سیگار و قلیان و ازدواج در سنین کمتر از ۱۸ سال و فرزند آوری زیاد از عوامل سرطان دهانه رحم هست که قابل پیشگیری است و لازمه آن آموزش در سطح رسانه ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha