کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در تهران خبر داد و گفت: سه شنبه خروج سامانه بارشی از کشور رخ می‌دهد.

پیش بینی وزش باد شدید در تهران/افزایش نسبی دما برای اکثر مناطق کشور پیش بینی می شود

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در تهران خبر داد و گفت: سه شنبه خروج سامانه بارشی از کشور رخ می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و روند افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. وی با بیان اینکه امروز در شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده باران و وزش باد رخ می‌دهد، افزود: در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران و سمنان نیز وزش باد پیش بینی می‌شود. 

رفیعی ادامه داد: فردا پنج شنبه و اوایل وقت روز جمعه در استان اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید رخ می‌دهد که افزایش دمای ۵ تا ۷ درجه را انتظار داریم. بیشتر بخوانید:بارورسازی ابرها در ایران تا چه حد موثر است؟ 

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر پنج شنبه در نوار غربی کشور وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی شده است، تصریح کرد: روز جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور از غرب خواهد شد و مناطق شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، لرستان و ایلام تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند که بارش‌ها به شکل باران و برف خواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه روز شنبه علاوه بر نوار غربی مناطقی از شمال بوشهر، مناطقی ازاستان فارس و غرب اصفهان نیز تحت تاثیر سامانه مذکور قرار می‌گیرند، افزود: در دامنه‌های جنوبی البرز نیز روز شنبه در استان‌های قزوین، البرز و تهران و شمال شرق کشور بارش داریم و از بعد از ظهر شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر شروع می‌شود.

 رفیعی با بیان اینکه روز سه شنبه خروج سامانه بارشی رخ می‌دهد، گفت: تهران امروز نیمه ابری بوده و به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد. کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: شهرکرد با دمای منفی ۸ درجه سردترین و بندرعباس با دمای ۲۳ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha