مدیر گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: جراحان پلاستیک، جراحان گوش و حلق و بینی و جراحان فک و صورت، سه گروه پزشکی مجاز به انجام جراحی بینی هستند.

فقط سه گروه پزشکی مجاز به جراحی بینی هستند

سلامت نیوز:مدیر گروه جراحی فک و صورت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: جراحان پلاستیک، جراحان گوش و حلق و بینی و جراحان فک و صورت، سه گروه پزشکی مجاز به انجام جراحی بینی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، حمید محمود هاشمی، در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره سالانه جراحان فک و صورت در باره جراحی بینی، اظهار داشت: انحراف بینی و اختلال در تنفس، تقاضا برای زیبایی و همزمان مراجعه بیماران به جراحان فک و صورت برای انجام جراحی بینی است.


وی افزود: البته جراحی بینی گاهی تنها به دلیل دست‌یابی به زیبایی بیشتر درخواست آن توسط بیمار انجام می‌گیرد و هرچند زیبایی ملاک اصلی در زندگی مشترک افرادی نیست ولی می‌تواند افزایش اعتماد به نفس فرد را در صورتی که به درستی انجام شود به همراه داشته باشد.


این جراح فک و صورت با بیان اینکه بدشکلی ظاهری بینی و فرم‌های آن قابل رفع است، گفت: جراحان پلاستیک، جراحان گوش و حلق و بینی و جراحان فک و صورت سه گروهی هستند که مجازند جراحی بینی توسط آنها انجام گیرد ولی برای سایر گروه‌ها از آنجایی که در کوریکلوم آموزشی آنها مدنظر نبوده مجاز  به انجام جراحی بینی نیستند.


هاشمی با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد انجام جراحی بینی در کشور نداریم و بعید می‌دانم آمار آن بیش از میانگین جهانی باشد، گفت: هزینه جراحی بینی در بیمارستان های دولتی ۳ تا ۵ میلیون تومان و در بخش خصوصی بیشتر است.


این جراح فک و صورت خاطر نشان کرد: سن مناسب جراحی بینی ۱۸ سال است و برای سنین قبل از آن انجام جراحی بینی برای بیماران توصیه نمی‌شود در مورد عوارض جراحی بینی نیز باید این مسئله را مد نظر قرار داد که هیچ جراحی بدون عارضه نیست همانند اینکه رد شدن از خیابان نیز بدون حادثه و ۱۰۰ درصد مطمئن نخواهد بود.


وی گفت: مهم ترین عوارض احتمالی جراحی بینی اختلال تنفسی و یا خونریزی بینی می تواند باشد که بیماران با انتخاب پزشکی ث حاذق و با تجربه می‌توانند تا حد زیادی از بروز این عوارض جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha