لوزارتان به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین داروهای قلبی کشور به‌منظور تنگ کردن رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرمصرف‌ترین داروی قلبی در بین ایرانی‌ها را بشناسید

سلامت نیوز:لوزارتان به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین داروهای قلبی کشور به‌منظور تنگ کردن رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا ، لوزارتان دارویی به‌عنوان یکی از  پرمصرف‌ترین داروهای قلبی در ایران شناخته می‌شود.


این دارو به‌منظور تنگ کردن رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون مورد استفاده قرار می‌گیرد.
جلوگیری از سکته مغزی در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی از دیگر ویژگی‌های این دارو است.
کُند کردن آسیب‌های طولانی‌مدت کلیه که در اثر فشار خون بالا در افراد مبتلا به دیابت نوع دو ایجاد می‌شود کارکرد دیگری از موارد مصرف لوزارتان است.


چه مواردی در مصرف لوزارتان باید رعایت شود؟
مادران باردار باید مصرف این دارو را متوقف کنند. استفاده از لوزارتان در سه ماهه دوم و سوم بارداری منجر به آسیب به جنین و حتی مرگ او می‌شود.افرادی‌که مبتلا به دیابت هستند از لوزارتان به همراه هر دارویی که حاوی آلیسکیرن باشد استفاده نکنند.در صورتی‌که در زمان مصرف این دارو افراد دچار تب، خستگی غیرمعمول و یا ادرار با رنگ تیره شدند حتماً باید پزشک معالجشان را نسبت به این موضوع مطلع کنند.

عوارض جانبی مصرف لوزارتان چیست؟

با وجودی‌که این دارو به‌ندرت در افراد باعث عوارض می‌شود ولی در صورت مشاهده هر نشانه غیرمعمول از جمله درد یا سوزش هنگام ادرار، تنگی نفس، درد قفسه سینه، ضربان سریع قلب، خس‌خس سینه، کم‌اشتهایی و ... باید پزشک معالج نسبت به آن مطلع شود.


البته علاوه بر موارد فوق این دارو دارای یک‌سری عوارض جانبی شایع و معمول است که بروز آن نیازی به مراجعه به پزشک نداشته و به‌مرور رفع می‌شوند که سرفه خشک، گرفتگی عضلات، درد معده، اسهال، بی‌خوابی نمونه‌هایی از آن هستند.

 

منبع: drugs.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha