شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 288965

مادران باردارچاق درمعرض ابتلا به بیماری‌های دیگری همچون دیابت بارداری و مسمومیت بارداری ناشی از فشار خون بالا هستند به طوری که فشارخون بالا دربارداری می‌تواند به مرگ مادرمنجرشود. بنابراین پیشگیری ازچاقی درزنان باردار و درمان آن بسیار ضرورت دارد.

ضرورت اصلاح وزن زنان قبل از بارداری

سلامت نیوز:مادران باردارچاق درمعرض ابتلا به بیماری‌های دیگری همچون دیابت بارداری و مسمومیت بارداری ناشی از فشار خون بالا هستند به طوری که فشارخون بالا دربارداری می‌تواند به مرگ مادرمنجرشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بنابراین پیشگیری ازچاقی درزنان باردار و درمان آن بسیار ضرورت دارد. افرون برآن افرادی که گرفتار بیماری چاقی هستند از اختلالات و آپنه خواب نیز رنج می‌برند که این موضوع دربارداری تشدید می‌شود و می‌تواند عوارضی را برای مادر باردار و جنین به همراه داشته باشد.

 

به همین دلیل متخصصان زنان و زایمان تاکید می کنند، زنان چاقی که قصد بارداری دارند باید حتماً قبل از بارداری از مشاوره های لازم بهره‌مند شوند و وزن آن ها بسته به سن و میزان چاقی شان  بر اساس  BMI یا توده بدنی اصلاح شود‌ که این اصلاح در برخی از افراد تنها با رژیم غذایی یا ورزش و در برخی از افراد درصورتی که چاقی آن ها از نوع مرضی باشد با عمل جراحی چاقی درمان و کنترل می‌شود.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha