شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 28904
سلامت نیوز :مدارس ایتالیا برای مقابله با رشد چاقی تلاش می‌کنند ساعت‌های ورزشی‌شان را افزایش دهند و فرهنگ مصرف مواد غذایی سالم را ارتقا بخشند.

دانش‌آموزان ایتالیایی در مقایسه با 27 میلیون دانش‌آموز اروپایی که اضافه وزن دارند و چاق هستند به دلیل استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای در سلامت کامل به سر می‌برند. غذاهای خانگی، روغن زیتون، میوه و سبزیجات کمک می‌کند تا گرایش به چاقی در این کشور به حداقل کاهش یابد.

با این وجود به علت جهانی‌سازی و افزایش فروش فست‌فود در شبه‌جزیره ایتالیا، مصرف همبرگر و اسنک در میان کودکان این کشور به شدت افزایش یافته است. به گفته وزارت بهداشت ایتالیا، 37 درصد کودکان این کشور اضافه وزن دارند و چاق هستند. به معنای دیگر حدود یک میلیون کودک ایتالیایی 6 تا 11 ساله با مشکلات تغذیه‌ای حاد مواجه‌اند. برای جلوگیری از کاهش استانداردهای سلامت و تغذیه مدارس ایتالیا، غذای مدارس را بهبود بخشیدند و ساعات ورزش را افزایش دادند.

سرجیو اسکالا، وزیر آموزش و پرورش ایتالیا گفت: «بهترین راه مقابله با کاهش استانداردهای سلامت، افزایش ساعات ورزش و بهبود کیفیت غذای مدارس است.» کارشناسان معتقدند عرضه غذای سالم و افزایش ساعات ورزش، دانش‌آموزان را به سوی پیاده‌روی ورزش‌های آبی هدایت می‌کند که نتیجه‌اش کاهش خطر ابتلا به چاقی است.

وزیر آموزش و پرورش ایتالیا افزود: «با افزایش ساعت‌های ورزش - 2 تا 4 ساعت در هفته- دانش‌آموزان از منافع ورزش آگاه می‌شوند و علاقه‌شان به رشته‌های پرطرفدار والیبال، فوتبال، هندبال، بسکتبال و دو ومیدانی چند برابر می‌شود.»

اسکالا ادامه داد: «مدارس، ورزش قهرمانی تدریس نخواهند کرد بلکه تلاش خواهند کرد نگرش افزایش فعالیت بدنی و تناسب اندام را میان دانش آموزان ارتقا بخشند.»

لئوناردو سوسارینی، دانش‌آموز 14 ساله دوره راهنمایی گفت: «ساعت ورزش 4 ساعت در هفته اضافه شده و من در استخر مرکزی شهر شنا می‌کنم.» او افزود: «معلم ورزش من را به استخر برد و اصول شناکردن را یادم داد. حالا شنا تمام زندگی‌ام شده و می‌خواهم مثل فدریکا پلگرینی- قهرمان شنای ایتالیا و برنده مدال طلای المپیک- بشوم.»
منبع:هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha