معاون آموزش و پرورش از ایجاد ۲۳ رشته در حوزه کار و دانش برای دانش‌آموزان طیف اتیسم خبر داد.

ایجاد ۲۳ رشته در حوزه کار و دانش برای دانش‌آموزان طیف اتیسم

سلامت نیوز:معاون آموزش و پرورش از ایجاد ۲۳ رشته در حوزه کار و دانش برای دانش‌آموزان طیف اتیسم خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سید جواد حسینی در مراسم رونمایی از دستاوردهاب انقلاب اسلامی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و رونمایی از چند طرح به مناسبت دهه فجر که صبح امروز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد، گفت: دستاوردهای انقلاب در زمینه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی اجتماعی قابل سخن گفتن است.


وی ادامه داد: ایران جز ۱۷ کشور علمی جهان قرار دارد و به برکت انقلاب میزان با سوادی در کشور رشد پیدا کرده و عدالت اجتماعی، اقتصادی و آموزشی در کشور برقرار است.


معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کاهش سواد قبل انقلاب ۵۴ درصد بوده که در حال حاضر به ۷ درصد کاهش یافته است.  
وی گفت:  امسال تاسیس مدرسه طیف اوتیسم برای دختران در تهران تاسیس شده است و ۲۳ رشته در حوزه کار و دانش برای دختران استثنایی ایجاد شده است. رشته موسیقی برای افراد روشن دل به مدارس اضافه شده است.


حسینی افزود:  آموزش و پرورش  ۱۱ سیاست راهبردی از جمله توسعه عدالت، مناسب سازی، توسعه مشارکت ، جامعه پذیری، توان بخشی، تمرکز زدایی، نگاه دانش بنیاد، سامان دهی نیروهای انسانی و غیره دارد.


 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای برقراری عدالت آموزشی در ۷ محور فعالیت گسترده دارد و بیش ۱۵۳ هزار دانش آموزان و ۱۴ هزار مدرسه میزبان و ۴ هزار مدرسه پشتیبان در خدمت  این دانش آموزان هستند.


وی ادامه داد: ۲۵۶ مدرسه استثنایی با مشارکت خیرین در کشور ساخته شده است. ۷۱۰ مرکز آموزشی و توان بخشی بعد انقلاب راه اندازی شده است.
حسینی افزود: هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ۹۲ تا ۹۸ حدود ۴۲ برابر افزایش پیدا کرده است.


این مسئول بیان کرد: در سال ۹۸ حدود ۳۹ هزار نفر از خدمات برنامه های حمایتی و مراکز مشاوره خانواده های دانش آموزان استثنایی استفاده کردند.


وی اضافه کرد: طرح سنجش سلامت و عملکرد تحصیلی در راستای ارائه خدمات پرورشی و آموزشی به دانش آموزان استثنایی سال ۹۸ در کشور اجرایی شد.
به گفته حسینی؛ دوران پیش دبستانی با پوشش ۵۲ درصدی تحت طرح سنجش سلامت و عملکرد تحصیلی قرار گرفتند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد: مراکز توان بخشی ویژه یادگیری مدارس استثنایی در ۷۵۲ منطقه  تهران در حال فعالیت هستند. این مراکز مکمل روند یادگیری دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری وجود دارند.


حسینی افزود: امکانات شهری برای افراد معلول در شهرهای کشور متاسفانه در سطح مناسبی قرار ندارد. مدرسه جعبه سیاه جامعه است در نتیجه مدارس استثنایی نیز باید به روزتر و با امکانات بهتری باشند.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: تحت حمایت و پوشش از  دانش آموزان استثنایی  ۸۲  نسبت به سال های اول پیروزی  انقلاب در صد افزایش یافته است.


وی اضافه کرد:  طرح ندای همراه و منزل محور برای دانش آموزان با سطح معلویت بالا و عدم حرکت فیزیکی در کشور اجرا می‌شود.


حسینی عنوان کرد: اموزش و پرورش استثنایی برای  والدین دانش آموزان استثنایی برنامه های خاصی دارد و آنها را تحت آموزش برای رفتار مناسب با این دانش آموزان داده می‌شود.


این مسئول آموزش و پرورش بیان کرد:  نهضت توان آموزشی برای دادن وسایل و امکانات دولتی و خصوصی و خیرین لازم برای پیشرفت درسی در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار می‌گیرد.پ


وی افزود: امسال نرم افزار فرهنگ زبان اشاره برای دانش آموزان کم بینا و نابینا در مدارس بین آنها توزیع شده است. سازمان آموزش و پرورش استثنایی ۵۲ نرم افزار برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی تولید کرده است.


حسینی خاطر نشان کرد: در دهه فجر ۲۲ پروژه ورزشی، آموزشی و فرهنگی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان توسط  سازمان آموزش و پرورش استثنایی کلنگ زنی شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشود بیان کرد: طرح رتبه بندی معلمان در این سازمان اجرایی شد تا حق معلمان استثنایی به درستی در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha