چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 289164

لپرازولام دارویی برای درمان اختلالات اضطراب، هراس و افسردگی است و در صورت مصرف بی‌رویه آن عوارض جانبی خطرناکی می‌تواند سلامتی بیمار را تهدید کند.به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از drug.com، آلپرازولام یک داروی بنزودیازپین است که روی مواد شیمیایی مغز افرادی تأثیر می‌گذارد که از لحاظ اضطراب نامتعادل هستند.

داروی ضداضطراب آلپرازولام را بیشتر بشناسید

سلامت نیوز:آلپرازولام دارویی برای درمان اختلالات اضطراب، هراس و افسردگی است و در صورت مصرف بی‌رویه آن عوارض جانبی خطرناکی می‌تواند سلامتی بیمار را تهدید کند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا از drug.com، آلپرازولام یک داروی بنزودیازپین است که روی مواد شیمیایی مغز افرادی تأثیر می‌گذارد که از لحاظ اضطراب نامتعادل هستند.


این دارو برای درمان اختلالات اضطراب، هراس و اضطراب ناشی از افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


نکات مهم در مصرف آلپرازولام
زنان باردار باید از مصرف آلپرازولام پرهیز کنند.آلپرازولام می تواند از شیر مادر به کودک منتقل شده و به کودک آسیب بزند.این دارو اعتیادآور است و مصرف بی‌رویه آن می‌تواند منجر به مرگ شود.این دارو برای کنترل اختلالات ناشی از اضطراب و تسکین کوتاه مدت آن مصرف می‌شود.افرادی که دارای بیماری های کبد، کلیه، آسم و اختلالات تنفسی هستند باید پیش از مصرف پزشک معالج خود را مطلع کنند.عوارض جانبی آلپرازولام کدامند؟


هر دارو به دلیل بروز تأثیراتی که بر روند طبیعی بدن می‌گذارد دارای عوارضی است ولی بنا به تشخیص پزشک مزایای آن بیشتر از عوارض آن است. در این میان برخی از عوارض شایع آلپرازولام بدین شرح است:  خواب آلودگی، مشکلات تنفسی، احساس خستگی، توهم، دل درد، توهم، یبوست، اختلالات جنسی، سردرد و سرگیجه بخشی از عوارض شایع مصرف این داروی ضدافسردگی است.


تداخلات دارویی آلپرازولام چیست؟
مصرف این دارو با داروهای دیگری که باعث خواب آلودگی می‌شود یا تنفس را کُند می‌کند می‌تواند عوارض جانبی خطرناک و یا حتی منجر به مرگ شود.در صورت مصرف آلپرازولام با قرص خواب، داروی ضد درد، داروهای ضد سرفه، داروی آرامش بخش ماهیچه یا داروی اضطراب  پزشک خود را مطلع کنید.در صورت مصرف همزمان این دارو با فلووکسامین، به دلیل افزایش غلظت پلاسمایی آلپرازولام باید دوز دارو را کاهش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha