سلامت نیوز :رئیس انجمن تغذیه كودكان گفت: در كودكان مبتلا به اسهال كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند نباید شیر دادن قطع شود بلكه باید تعداد دفعات شیردهی افزایش یابد.

علی اكبر سیاری در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: اسهال یكی از بیماری‌های شایعی است كه كودكان بیشتر در فصل تابستان به آن مبتلا می‌شوند.

وی گفت: ابتلای كودكان به اسهال خصوصاً در فصول گرم سال بیشتر به دلیل آلودگی‌های میكروبی است؛ این آلودگی‌ها از طریق آب و غذای غیر بهداشتی به بدن منتقل می‌شود البته آلودگی آب و غذا در فصل تابستان به دلیل گرما و فاسد شدن زودتر مواد غذایی بیشتر است.

رئیس انجمن تغذیه كودكان ایران درباره توصیه‌های غذایی برای كودكانی كه مبتلا به اسهال می‌شوند، افزود: در كودك مبتلا به اسهال كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند نباید شیر دادن قطع شود بلكه باید تعداد دفعات شیردهی افزایش یابد؛ این امر باید در كودكانی كه از شیرخشك تغذیه می‌شوند ادامه پیدا كند ضمن اینكه شیرخشك را نباید رقیق درست كرد.

سیاری ادامه داد: دادن دوغ كم‌نمك و ماست پروبیوتیك در بهبود اسهال و جبران آب از دست رفته بدن كودك بر اثر اسهال مفید است و دوره بیماری در طفل را كوتاه می‌كند.

وی بیان كرد: كودك مبتلا به اسهال باید آب زیادی مصرف كند؛ این كار می‌تواند به حبران آب از دست رفته بدن كمك كند البته باید آب مصرفی بهداشتی و فاقد رنگ، بو و طعم باشد؛ پودر ORS نیز برای درمان اسهال در كودكان مفید است.

این فوق‌تخصص گوارش كودكان ادامه داد: كودكی كه مبتلا به اسهال شده نباید نوشابه، میوه به (استثنا موز) و آبمیوه استفاده كند؛ توصیه می‌شود برای پیگیری از ابتلای این بیماری در كودكان میوه و سبزیجات ضد عفونی شده استفاده شود و قبل از صرف غذا دست‌ها شسته شود.

سیاری خاطرنشان كرد: به مادران توصیه می‌شود در فصل تابستان شیرپاستوریزه را به مدت یك دقیقه بجوشانند و سپس به كودك بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha