یک شرکت فعال در حوزه "هوش مصنوعی"،دستگاهی ساخته که با استفاده از حرکات چشم و هوش مصنوعی، بیماری‌های عصبی را تشخیص می‌دهد.

استفاده از حرکات چشم و هوش مصنوعی برای تشخیص "ام‌اس"

سلامت نیوز:یک شرکت فعال در حوزه "هوش مصنوعی"،دستگاهی ساخته که با استفاده از حرکات چشم و هوش مصنوعی، بیماری‌های عصبی را تشخیص می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، چند دهه است که پزشکان با استفاده از حرکات چشم سلامتی مغز را بررسی کرده‌اند زیرا الگوی حرکات چشم می‌تواند شرایطی مانند ضربه مغزی یا سکته را تعیین کند.


به گزارش  انگجت،حال شرکت "سی‌لایت تکنولوژیز"( C. Light Technologies) تصمیم دارد به پزشکان کمک کند که با سرعت و دقت بیشری بیماری‌های عصبی را تشخیص دهند.


این شرکت یک فناوری ردیابی چشم توسعه داده که با استفاده از "یادگیری ماشین" به نظارت بیماری "ام‌اس" (MS) می‌پردازد.
نحوه کار این فناوری این‌گونه است که بیماران به مدت ۱۰ ثانیه چشمان خود را به سمت هدفی مشخص خیره می‌کنند. سپس سیستم ویدئویی را از این روند ضبط می‌کند و با استفاده از یادگیری ماشین اختلال عصبی بیمار را پیش‌بینی می کند.


در حالی که سایر فناوری‌های ردیابی چشمی به حرکات مردمک چشم تمرکز دارند، فناوری شرکت "سی‌لایت" شبکیه چشم را بررسی می‌کند و حرکاتی را شناسایی می‌کند که به اندازه یک صدم موی انسان کوچک هستند.


از نکات مثبت این دستگاه این است که بیماران نیازی ندارند چشم خود را باز نگه دارند و یا از قطره چشم استفاده کنند. این افراد حتی می‌توانند حین فرآیند اجرایی دستگاه پلک هم بزنند.


شرکت "سی‌لایت" امیدوار است که در آینده بیماری‌های آلزایمر، پارکینسون، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و صدمات مغزی را هم تشخیص دهند.
تشخیص و ردیابی این بیماری‌ها نیازمند هزینه و زمان زیادی است و تاخیر در تشخیص آن‌ها می‌تواند چالش‌ها و مشکلات بیشتر را برای بیمار به همراه داشته باشد. ولی با استفاده از فناوری شرکت "سی‌لایت" پزشکان سریع‌تر این بیماری‌ها را تشخیص خواهند داد و درخور موقعیت، داروهای مورد نظر بیمار را تجویز خواهند کرد.


"زاخاری هلفت"(Zachary Helft) بنیانگذار شرکت "سی لایت" اظهار کرد، پشت چشم در واقع جلوی مغز  محسوب می‌شود.ما با کمک هوش مصنوعی و سیستم ردیابی چشم، یک اثر انگشت دیجیتالی از سلامت عصبی افراد را با دقت و حساسیتی بی سابقه ایجاد می‌کنیم.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha