سلامت نیوز:دکتر محمد گلشنی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره انواع روش های جوانسازی پوست، گفت:« برای جلوگیری از پیری و چروک های پوستی یکسری درمان های موقت وجود دارد مانند بوتاکس که بهترین نوع آن دیسپورت انگلیسی است همچنین فیلرها یا پرکننده ها یا ژل ها را داریم که به صورت موقت به جوانسازی پوست کمک می کنند که بهترین نوع آن اسید هیالورونیک است که ماندگاری این روش جوانسازی پوست تا یکسال می باشد. »

بهترین روش های جوانسازی پوست

دکتر محمد گلشنی،متخصص پوست در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره انواع روش های جوانسازی پوست، گفت:« برای جلوگیری از پیری و چروک های پوستی یکسری درمان های موقت وجود دارد مانند بوتاکس که بهترین نوع آن دیسپورت انگلیسی است همچنین فیلرها یا پرکننده ها یا ژل ها را داریم که به صورت موقت به جوانسازی پوست کمک می کنند که بهترین نوع آن اسید هیالورونیک است که ماندگاری این روش جوانسازی پوست تا یکسال می باشد. »


وی خاطرنشان کرد:« فیلرهای طولانی مدت عوارضی را به دنبال دارد و وقتی از نتیجه انجام فیلرهای طولانی مدت ناراضی باشید یا دچار عوارض این نوع روش جوانسازی شوید نمی توانید از دست آن خلاص شوید ولی اسید هیالورونیک هم روشی موقت است و هم اینکه اگر از انجام این روش جوانسازی پوست ناراضی باشید حلال آن وجود دارد.»


دکتر گلشنی در ادامه به دستگاه های جوانسازی پوست اشاره کرد و گفت:« برای جوانسازی پوست های سبزه، کمی محدودیت داریم. برای پوست های سبزه بهتر است از لیزرهای کمتر تهاجمی یا غیرتهاجمی مثل لیزر فراکسل استفاده کنیم که می تواند کمترین آسیب را به پوست برساند. برای پوست های سفید و روشن می توان از انواع لیزرها مانند لیزر CO2 یا لیزرهای تهاجمی استفاده کنیم. جدا از بحث لیزرها ، بحث RF ها مطرح است که بهترین نوع RF دنیا ترماژ می باشد. روش جوانسازی با ترماژ را می توان برای انواع پوست ها استفاده کرد که باعث کلاژن سازی و لیفت پوست می شود و اسکارهای صورت را بهبود می بخشد.»


این متخصص پوست در ادامه گفت:« از دیگر انواع جوانسازی پوست استفاده از دستگاه های اولتراسوند است که بهترین نوع آن در دنیا اولتراپی نام دارد. اولتراپی یک دستگاه خاصی است که در یک جلسه باعث لیفت پوست می شود و اثرات خود را بعد از یک تا دو ماه نشان می دهد و معمولا بین یکسال و نیم تا دو سال ماندگاری دارد. برای پوست هایی که تا حدودی دچار شل شدگی و افتادگی پوست شده اند بهترین دستگاه اولتراپی است.»


وی درباره روش های آب کردن چربی ها در ناحیه غبغب، بازوها و شکم و جوانسازی بدن گفت:«دستگاه کول اسکالپتینگ برای این منظور به کار می رود و می تواند فرد را از شر چاقی خلاص کند. »


وی درباره مدت زمانی که برای اثر کردن هر روش برای جوانسازی پوست لازم است، گفت:« بوتاکس که فورا برای رفع چین و چروک های پوستی اثر می کند و در طی سه الی چهار روز اثرات خود را نشان می دهد و معمولا بین ۵ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و فیلرها هم فورا اثرات جوانسازی را بر روی پوست نشان می دهند. لیزرهایی که برای برداشتن لکه های پوستی و خال ها استفاده می شود نیز اثرات فوری دارند ولی آن دسته از لیزرهایی که برای جوانسازی کاربرد دارند معمولا بین چند روز تا چند هفته طول می کشد تا اثرات خود را نشان دهند مثل لیزر فراکسل. در مورد اولتراپی که بهترین هایفوی دنیا است یک ماه طول می کشد تا اثرات جوانسازی خود را نشان دهد.»


دکتر گلشنی افزود:«اثرات دستگاه کول اسکالپتینگ که برای آب کردن چربی های بدن کاربرد دارد نیز حدود یک ماه زمان می برد تا اثرات خود را نشان دهد.سیستم های RF که بهترین نوع آن ترماژ بود نیز معمولا در عرض یک الی دو هفته اثراتشان شروع خواهد شد. »


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha