کوه صاحب‌الزمان(عج) سه مسیر دارد که بچه‌ها برای رفتن به بالا، مسیر شماره یک را که به مسیر ‌هزار قله معروف است، انتخاب کردند. آنها به سمت قله رفتند و می‌خواستند به آنجا صعود کنند، اما هنگام برگشت از همان مسیر قبلی برنگشتند و همین مسأله آنها را گرفتار کرده بود.

هلال‌احمر منجی ٧ کودک گمشده

سلامت نیوز: کوه صاحب‌الزمان(عج) سه مسیر دارد که بچه‌ها برای رفتن به بالا، مسیر شماره یک را که به مسیر ‌هزار قله معروف است، انتخاب کردند. آنها به سمت قله رفتند و می‌خواستند به آنجا صعود کنند، اما هنگام برگشت از همان مسیر قبلی برنگشتند و همین مسأله آنها را گرفتار کرده بود.

به گزارش سلامت نیوز، شهروند نوشت: تیم امدادونجات کوهستان کرمان هفت پسربچه را از میان راه‌های صعب‌العبور کوه‌های کرمان نجات دادند. پسربچه‌هایی که ٢٩ متر راه را پیموده بودند و هنگام برگشت در کوره‌راه‌های باریک کوه گرفتار شدند. چند ساعت خطرناک را در آن بالا با مرگ دست‌وپنجه نرم کردند و هر لحظه ممکن بود هر کدام از بچه‌ها سقوط کنند. نه راه پس داشتند و نه راه پیش؛ هیچ‌کس نبود آنها را نجات دهد، تا اینکه یک رهگذر توانست منجی این هفت بچه شود. او از پایین و در میان کوه‌ها چند بچه را دید که در آن بالا دست و پا می‌زنند، بنابراین موضوع را به هلال‌احمر اطلاع داد و تیم امدادونجات کوهستان در عملیاتی سخت و سه ساعت و نیمه توانست این کودکان را صحیح و سالم از کوه پایین بیاورد.

  عصر روز جمعه بود که یک رهگذر هنگام عبور از کنار کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان متوجه چند بچه شد؛ بچه‌هایی که از میان کوه به سختی در حال تلاش برای نجات جان‌شان بودند. این رهگذر فریاد زد و از آنان خواست حرکت نکنند، ولی صدایش به گوش بچه‌ها نمی‌رسید. او بلافاصله موضوع را به هلال‌احمر اطلاع‌داد و تیم پنج نفره امدادونجات راهی محل حادثه شدند. کودکان هر لحظه ممکن بود از ارتفاع سقوط‌کنند. زمان کم و هر ثانیه بسیار با ارزش بود، برای همین امدادگران از پایین خود را به بالا رساندند. امیرحسین علیخانی، سرپرست این تیم عملیاتی جزئیات این مأموریت حساس را برای خبرنگار «شهروند» روایت‌کرد: «ساعت ١٧ و ٤٣ دقیقه بود که این مسأله به ما اطلاع داده شد. خیلی زود خود را به آنجا رساندیم. ما با دیدن بچه‌ها خیلی شوکه شدیم. جای خیلی بدی بودند، بعضی‌هایشان خود را فقط با انگشتان دست‌شان نگه داشته بودند. هوا تاریک شده بود و چون زمان نداشتیم، نتوانستیم خودمان را به قله برسانیم و از آنجا به سمت بچه‌ها برویم. باید از همان مسیر کوه خود را به آنان می‌رساندیم، برای همین با تجهیزات نجات به سمت بالا رفتیم. اول سراغ بچه‌هایی که بیشتر در معرض خطر بودند، رفتیم. مسیر به‌شدت صعب‌العبور و رسیدن به آنها خیلی سخت بود، به هرحال رسیدیم و یکی‌یکی بچه‌ها را به پایین منتقل کردیم.»


پسربچه‌ها به شدت ترسیده بودند، لباس‌هایشان پاره ‌شده بود و از سرما می‌لرزیدند. آنها تا مدتی سکوت کرده بودند، انگار شوکه‌بودند، تا اینکه بالاخره توضیح دادند که چطور از این مسیر سردرآورده‌اند: «بچه‌ها آسیب جدی ندیده بودند، فقط ترسیده بودند و از سرما می‌لرزیدند. آنها ظهر جمعه به قصد کوهنوردی درحالی‌که هیچ آشنایی با کوهنوردی و مسیر نداشتند، به این کوه رفته بودند. کوه صاحب‌الزمان(عج) سه مسیر دارد که بچه‌ها برای رفتن به بالا، مسیر شماره یک را که به مسیر ‌هزار قله معروف است، انتخاب کردند. آنها به سمت قله رفتند و می‌خواستند به آنجا صعود کنند، اما هنگام برگشت از همان مسیر قبلی برنگشتند و همین مسأله آنها را گرفتار کرده بود. بچه‌ها به جای برگشتن از مسیر‌ هزارپله، از میان کوه‌ها به پایین برگشته بودند که در میان راه متوجه دیواره‌های بلند کوه شده و فهمیده بودند که از مسیر اصلی خارج شده‌اند. اما در آن مسیر سخت، کاری از دست‌شان برنمی‌آمد. مسیر آن‌قدر سخت بود که عملیات نجات سه‌ساعت‌ونیم طول کشید. درنهایت نیز این کودکان را تحویل مقامات انتظامی دادیم. خوشبختانه آنان آسیب جدی نداشتند که به بیمارستان منتقل شوند. دو نفر از این بچه‌ها برادر و بقیه همسایه و دوست بودند که تصمیم می‌گیرند با هم به کوهنوردی بروند و با یک اتوبوس خود را به کوه می‌رسانند. کوچکترین آنها ده ساله و بزرگترین‌شان چهارده ساله بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha