قرار نیست طرح تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی سرانجامی پیدا کند چون دوباره اعضای کمیته تحقیق و تفحص تقاضای تمدید سه تا 6 ماه را از مجلس کرده اند.

سلامت نیوز : قرار نیست طرح تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی سرانجامی پیدا کند چون دوباره اعضای کمیته تحقیق و تفحص تقاضای تمدید سه تا 6 ماه را از مجلس کرده اند.
  علی زنجانی حسنلویی عضو کمیته تحقیق و تفحص می گوید که چون تامین اجتماعی نخواست یا نتوانست حسابرس استخدام کند ما از مجلس تقاضای این کار را کردیم اما هنوز به نتیجه نرسیده است و بدون گزارش حسابرس امکان ارائه گزارش امکان ندارد.

طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در جلسه ۲۹اردیبهشت ۱۳۸۹تصویب شد. مطابق ماده ۱۹۹آیین نامه داخلی مجلس مهلت تحقیق و تفحص ۶ماه پس ازصدور ابلاغ اعضای هیات، توسط هیات رئیسه مجلس است.پس از اتمام مهلت اولیه تحقیق و تفحص اعضای این کمیته در آذر ماه سال ۸۹ به دلیل گستردگی فعالیت های تامین اجتماعی و عدم همکاری این سازمان با کمیته خواستارتمدید مهلت ۶ماهه تحقیق و تفحص شد.

گویا کمیته تحقیق تفحص مجلس درخواست تمدید مهلت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را برای دومین بار ارائه کرده است؟

بله. پیش نویس گزارش مقدماتی از تحقیق و تفحص برای درخواست تمدید مهلت تفحص از این تهیه شده است.

برای چند وقت این مهلت تمدید خواهد شد؟

ما درخواست برای تمدید سه ماهه وحتی اگر بشود تمدید ۶ماهه  برای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی کرده ایم.

چرا تحقیق و تفحص از مجلس تا این حد طولانی شد؟

اعضای کمیته به علت حجم زیاد کارقصد دارد برای دومین بار مهلت تحقیق وتفحص از تامین اجتماعی را تمدید کند چون ما تاکنون موفق نشدیم  درطول تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی و تهیه گزارش خود از حسابرس استفاده کنیم.

گویا برای اولین بار است که تحقیق و تفحص از سازمانی اینقدر طولانی می شود؟

بخشی از طولانی شدن روند تحقیق و تفحص به دلیل عدم همکاری حافظی رئیس سازمان تامین اجتماعی با دولت است.

اما قرار بود تامین اجتماعی با حسابرسان قرارداد ببندد؟

بله اما بعد از مدتی تامین اجتماعی  نتوانستند ویا نخواستند و ما مجبور شدیم از طریق مجلس اقدام کنیم که مجلس هم تا به امروز با وجود گذشت ۴ماه هنوز با حسابرس ها برای شروع کار قرارداد نبسته است. بنابراین ما نمی توانیم گزارشی که حسابرس آن را تایید نکرده و کارشناسی نشده باشد ارائه دهد چرا که مشکلاتی را به وجود می آورد. لازم است تا برای اینکه حسابرسان هم فرصت کافی برای بررسی گزارش داشته باشند مهلت تحقیق و تفحص حداقل سه ماه دیگر تمدید شود.

مسائل دیگری که موجب مناقشه شما با تامین اجتماعی شده است چه موضوعی است؟

عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی با کمیته تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان، مساله بدهکاری دولت به سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از موارد مورد مناقشه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با مدیریت این سازمان است.

اما دولت اعلام کرده که دولت به تامین اجتماعی بدهکار نیست؟

با اینحال مجلس نامه ای را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کرده بود که در آن بر بدهی ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به این سازمان تاکید شده است. تامین اجتماعی براساس همین نامه خواسته است تا  دولت  سالی ۵ هزار میلیارد تومان به این سازمان بابت بدهی خود پرداخت کند.

گویا قرار است این بدهی از طریق واگذاری سهام شرکت ها دولتی پرداخت  شود؟

دولت سعی دارد تا با فروش برخی از کارخانه‌ها به تامین اجتماعی این بدهی را پرداخت کند که این مساله موجب نارضایتی و اعتراض مسئولان تامین اجتماعی شده چرا که این کارخانه ها  خود  ورشکسته و بدهکار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha