دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 289746

اندازه تلویزیون باید طوری باشد که زاویه دید شما را پر کند وسرتان را به این طرف و آن طرف نچرخانید.

فاصله مناسب برای تماشای تلویزیون چقدر است؟

سلامت نیوز: اندازه تلویزیون باید طوری باشد که زاویه دید شما را پر کند وسرتان را به این طرف و آن طرف نچرخانید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این روزها تنوع شبکه های تلویزیونی، مدت ماندگاری بینندگان جلوی این جعبه جادویی را افزایش داده و از طرفی از فضای  نشیمن آپارتمان ها کم و به جای آن ابعاد صفحه  تلویزیون بزرگ تر شده است. حال با این شرایط بهترین فاصله برای مشاهده صفحه تلویزیون باید چقدر باشد؟
 
 بهترین فاصله تلویزیون ازسطح زمین
1- زاویه دید چشم ها در مقابل تلویزیون باید به اندازه ای باشد که دچار گردن درد و کمر درد نشوید.
2- بهترین فاصله اززمین در زمانی که فرد روی کاناپه به تماشای تلویزیون نشسته 150 سانتی متر از سطح زمین است.


 مراقب اشعه تلویزیون هم باشید
1- در تلویزیون برای نمایش تصاویر از لامپ‌ تصویراستفاده می شود و  فرد در صورتی که مدت زیادی در معرض این اشعه قرار بگیرد، دچار آسیب‌های جسمی و روانی خواهد شد، به‌خصوص آسیب‌های چشمی، مغزی و...
2- میزان آسیب رسانی این امواج به فاصله انسان تا چشمه تولید اشعه،بستگی دارد، یعنی هرچه به منبع تولید اشعه نزدیک‌تر باشیم ضرر بیشترخواهد بودو از طرفی هر قدر صفحه نمایش بزرگ‌ترباشد، تعداد لامپ‌های تصویر و تولید اشعه ها هم بیشترمی‌شود.
3- با توجه به بررسی های انجام شده، اگر هنگام تماشای تلویزیون زاویه ای برابر 40 درجه داشته باشید،  می توانید سینمایی ترین تجربه را به دست بیاورید اما پیدا کردن این 40 درجه هم خودش جای بحث دارد.
4- کافی است فاصله خود از تلویزیون ( بر حسب سانتی متر) را در عدد 0.84 ضرب کنید تا فاصله مناسب برای شما به‌دست آید. معمولاً افرادی که می خواهند فیلم یا برنامه ای را ببینند، در فاصله 3 متری تلویزیون می نشینند ودر سالن ها و اتاق های کوچک هم فاصله ای حدود 1.5 متر با تلویزیون دارند. بعضی از کارشناسان توصیه می کنند،  با این حساب برای سالن های بزرگ تلویزیون 80 تا 90 اینچی با توجه به فاصله 3 متری مناسب خواهد بود  و برای  سالن های کوچک‌تر تلویزیونی با اندازه 46 تا 49 اینچی با فاصله 1.5 متری مناسب‌ترین انتخاب‌ است.
5- اگر سالن شما آن قدر بزرگ است که می توانید 3 متر  یا بیشتر هم از تلویزیون فاصله داشته باشید، بهتر است حتماً تلویزیونی بالای 60 اینچ  بخرید اما اگر سالن شما به اندازه ای مساحت دارد که فاصله شما از محل تلویزیون 1.5 تا 2 متر است، بهترین گزینه برای خرید و بهترین حالت، داشتن تلویزیونی در اندازه 46 تا 50 اینچ است.
 نشانه های آسیب چشم با تماشای تلویزیون
1- درد و خارش چشم
2- مشکل در تمرکز
3- خستگی و آب چشم
4- تاری و دوبینی
5- حساسیت به نور
6- گردن وشانه درد
 تفاوت تلویزیون LED و LCD در زاویه دید
زاویه دید تلویزیون‌های LED بهتر از تلویزیون‌های LCD است چراکه از جهات مختلف (بالا، پایین، چپ و راست)، تصاویر بهتر دیده می‌شود. لامپ‌های LED در این تلویزیون‌ها، باعث بهتر شدن زاویه آن ها شده است.


 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha