دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 289777

فوق تخصص بیماری های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شبیه سازی کیت تشخیصی کرونا، گفت: همکاران ما در بیمارستان مسیح دانشوری تهران، کیت تشخیصی کرونا را شبیه سازی کردند و با آن در حال شناسایی این بیماری هستند.

کیت تشخیصی کرونا در کشور شبیه سازی شد

سلامت نیوز:فوق تخصص بیماری های عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شبیه سازی کیت تشخیصی کرونا، گفت: همکاران ما در بیمارستان مسیح دانشوری تهران، کیت تشخیصی کرونا را شبیه سازی کردند و با آن در حال شناسایی این بیماری هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر مسعود مردانی روز یکشنبه  افزود: این کیت های تشخیص از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و با آن به درستی می توان این بیماری را تشخیص داد.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در خصوص کیت های تشخیصی کرونا هیچ مشکلی نداریم، گفت: علاوه بر شبیه سازی آن در بیمارستان مسیح دانشوری، چند محموله کیت تشخیص از سوی سازمان بهداشت جهانی به کشور اهدا شده است.


همه مردم نیاز به تست کرونا ندارند
مردانی افزود: بیمارانی که مشکوک به کرونا هستند و علائم خفیف یا حتی متوسط این بیماری را دارند هم نیازی به انجام تست این بیماری ندارند ولی افراد مبتلا به نوع شدید این بیماری باید این تست را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه این تست در دسترس است، ادامه داد: فقط عده ای محدود نیاز به انجام آن دارند و الزامی برای همه افراد وجود ندارد. افراد فقط سرماخورده می‌خواهند این تست را انجام دهند که این موضوع بی مورد است.


بیماری کرونا نیازی به تجویز آنتی بیوتیک ندارد
فوق تخصص بیماری های عفونی ادامه داد: مبتلایان به کرونا مانند بیماران آنفلوانزا و سرماخوردگی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند بلکه آنان باید تحت نظر پزشک باشند و در صورت نیاز در بیمارستان بستری شوند. عفونت های ویروسی معمولا نیازی به درمان آنتی بیوتیک ندارند و پس از سپری شدن دوره خوب می شوند.


شستن دست موثرترین راهکار برای پیشگیری از کرونا
وی، شستن دست با آب و صابون را موثرترین راهکار برای پیشگیری از کرونا اعلام و به مردم توصیه کرد به این موضوع توجه جدی داشته باشند و در طول روز چندین بار دست خود را با آب و صابون بشویند.
مردانی، رعایت نظافت شخصی و شستن مکرر دست با آب و صابون را برای پیشگیری از این بیماری الزامی دانست و گفت: ویروس این بیماری بر روی سطوح از سه ساعت تا ۹ روز می‌تواند زنده بماند. این مدت هم به عوامل متعددی مانند حرارت هوا و وجود نور بستگی دارد.
فوق تخصص بیماری های عفونی ادامه داد: هرچند در حال حاضر دارویی برای پیشگیری کرونا در دنیا وجود ندارد اما با شستن دست ها می‌توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد و به همین دلیل مردم باید توجه جدی تری به این موضوع داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه کرونا قابل کنترل است، گفت: فرم شدید این بیماری می‌تواند آسیب‌های جدی مانند نارسایی ریه برای فرد مبتلا ایجاد کند و به همین دلیل فرد را در معرض خطر  جدی قرار می‌دهد. البته افراد مبتلا به این نوع بیماری در کشور، بسیار محدود هستند.


مرگ ناشی از کرونا در چه افرادی بیشتر است؟
وی ادامه داد: مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد بالای ۸۰ سال، کسانی که دچار نقص ایمنی هستند، بیماران سرطانی، ایدزی و استفاده کنندگان از شیمی درمانی و داروهای سرکوب گر ایمنی، بیشتر از افراد عادی است.
مردانی افزود: در دستورالعمل کشوری این بیماری تاکید شده که این افراد می‌توانند از تعدادی داروهای تجربی که در چین هم استفاده شده و ما در ایران آنها را داریم، استفاده کنند. هرچند این داروی اختصاصی کرونا محسوب نمی‌شود ولی مجموعه‌ای از داروها هستند که در کنترل بیماری موثر می باشند.
وی با اشاره به اینکه این دارو در اختیار همه بیماران مبتلا به کرونا قرار نمی‌گیرد، افزود: این دارو فقط در اختیار گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرد، به عبارتی افرادی که کرونا گرفته اند و دچار سرطان، ایدز و نقص سیستم ایمنی هستند، می‌توانند از این داروها استفاده کنند. این داروها فقط با دستور پزشک متخصص عفونی، ریه و داخلی در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha