گروهی از محققان بین‌المللی متوجه شدند که میکروفلور باکتری های موجود در روده انسان می تواند در ایجاد فشار خون شریانی ریوی (PAH) نقش داشته باشد.

پیش بینی خطر ابتلا به فشار خون ریوی از روی باکترهای روده

سلامت نیوز: گروهی از محققان بین‌المللی متوجه شدند که میکروفلور باکتری های موجود در روده انسان می تواند در ایجاد فشار خون شریانی ریوی (PAH) نقش داشته باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، این تحقیق با عنوان«پروفایل میکروبیوم روده تغییر یافته در بیماران مبتلا به فشار خون شریانی ریوی»در جدیدترین شماره مجله Hypertension انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.



به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نت،به گفته محققان فشار خون شریانی ریوی (PAH) زمانی بروز می‌کند که شریان هایی که خون را به ریه ها وارد می‌کنند، منقبض شده و خون رسانی آن مختل می‌شود. این وضعیت منجر به بروز علائمی مانند تپش قلب، تنگی نفس و خستگی می‌شود.


در این وضعیت فشار درون شریان‌های ریه‌ها بالا می‌رود و می‌تواند منجر به نارسایی سمت راست قلب شود. این یک وضعیت پیش رونده است و می‌تواند ناتوان کننده باشد و حتی زندگی را نیز به خطر بیاندازد.


اکنون یک گروه بین‌المللی از محققان، ارتباطی میان PAH و فلور طبیعی باکتری های موجود در روده پیدا کردند.
محققان در این مطالعه ۱۸ بیمار مبتلا به فشار خون شریانی ریوی نوع یک و ۱۳ فرد سالم را بررسی کردند. این بیماران فشار شریانی ریوی ۵۷.۴ میلی متر جیوه داشتند. فلور روده تمام شرکت کنندگان جمع‌آوری و از مطالعات ژنتیکی برای مقایسه شیوع انواع مختلف باکتری در روده شرکت کنندگان استفاده شد.
این مطالعه جدید نشان داد که انواع خاصی از فلور روده می‌تواند تا ۸۳ درصد خطر ابتلا به فشار خون شریانی ریوی PAH را پیش بینی کند.


«موهان رایزادا» استاد گروه فیزیولوژی و ژنومیک کاربردی در کالج پزشکی دانشگاه فلوریدا در آمریکا گفت: ما برای اولین بار نشان دادیم که باکتری های خاصی در روده در افراد مبتلا به PAH وجود دارد. درحالیکه درمان های فعلی PAH بر ریه ها تمرکز دارند، بررسی محور ریه/ روده می‌تواند زمینه را برای ابداع درمان های جدید با محوریت دستگاه گوارش فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha