سلامت نیوز :  اولین گردهمایی مددكاران  اجتماعی با حضور مشاور وزیر و دبیركل مجمع خیرین سلامت كشور، رییس بیمارستان سینا، رئیس دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی و جمعی از مددكاران و خیرین سلامت برگزار شد.
دكتر غفارزاده، مدیریت بیمارستان سینا در این گردهمایی با اشاره به نقش پررنگی كه مددكاران در بیمارستان‌ها ایفا می‌كنند گفت: بسیاری از بیماران علاوه بر مشكلات جسمانی كه با آن مواجه هستند با مشكلات اجتماعی و خانوادگی دست به گریبان بوده كه مداخلات مددكاران می‌تواند بار این مشكلات را كاهش داده و در بازتوانی و آماده سازی روانی بیمار جهت بازگشت به اجتماع موثر باشد.
وی افزود: در حال حاضر 5 نفر مددكار در كادر درمانی بیمارستان سینا حضور دارند كه مسایل و مشكلات اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی بیماران را شناسایی كرده و در جهعت رفع آن تلاش می‌كنند.
دكتر غفارزاده تصریح كرد: با پیگیری مددكاران اجتماعی 240 میلیون تومان به بیماران كم بضاعت كمك مالی صورت گرفته كه از این میزان كمك 85 میلیون تومان نیز از طرف مجمع خیرین سلامت بوده است.
همچنین در ادامه این مراسم مسئول مددكاری بیمارستان سینا با اشاره به این كه مددكاران نقش كلیدی را در بیمارستان‌ها ایفا می‌كنند گفت: مددكاران در برقراری ارتباط با بیمار، خانواده، كادر بیمارستان و سایر افرادی كه به نحوی با مشكل بیمار مرتبط هستند، فعالیت كرده و مشاوره و راهنمایی‌های مفیدی را به آنها ارائه می‌دهند.
امیر پارسی تصریح كرد: آشنا نمودن بیماران با حقوق فردی و اجتماعی خود از جمله موارد تصادفی، پزشكی قانونی، حوادث حین كار و ایجاد شرایط رفاهی برای همراهان و بیماران شهرستانی از دیگر فعالیت‌های مهم در حوزه مددكاران است.
گفتنی است: در پایان این مراسم از خیرین سلامت و مددكاران تقدیر شد و همچنین فارغ‌التحصیلان رشته مددكاری سوگند نامه خود را قرائت كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha