سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 290198

در بررسی جدیدی که نتایج آن به تازگی در نشریه انجمن متخصصان قلب آمریکا به چاپ رسیده، مشخص شده است کم کردن میزان نمک مصرفی نه فقط برای گروه‌های پرخطر که برای همه‌ افراد فوایدی به دنبال دارد.

کاهش مصرف نمک به نفع همه‌ ماست

سلامت نیوز:در بررسی جدیدی که نتایج آن به تازگی در نشریه انجمن متخصصان قلب آمریکا به چاپ رسیده، مشخص شده است کم کردن میزان نمک مصرفی نه فقط برای گروه‌های پرخطر که برای همه‌ افراد فوایدی به دنبال دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در این بررسی جدید، نتایج 133 مطالعه مختلف که پیش از این انجام شده بود، بررسی شد. تحلیل این نتایج مشخص کرد که کم کردن میزان نمک، حتی برای افرادی که در زمان مشارکت در مطالعه مشکل فشار خون نداشتند، مفید و توانسته است تا حدی میزان فشار خون آن ها را کاهش دهد.

البته طبق نظر این متخصصان همچنان کم کردن نمک بیشترین سود را برای گروه‌های پرخطر دارد و می‌تواند در گروه‌هایی که احتمال بروز مشکلات قلبی در آن ها بالاست (مانند افراد با اضافه وزن یا افراد سیگاری) به پیشگیری از بروز مشکلات کمک قابل توجهی کند.

لازم به یادآوری است که تنها تاثیر منفی نمک، افزایش فشار خون و به تبع آن مشکلات قلبی- عروقی نیست. مصرف زیاد نمک می‌تواند ترکیب باکتری‌های مفید روده ما را دچار تغییر سازد و در کنار آن حتی تاثیری منفی بر سیستم ایمنی ما دارد. با توجه به این نکات و این که کم کردن نمک برای همه‌ افراد فایده دارد، بهتر است از همین امروز خانوادگی تصمیم بگیرید نمک مصرفی خود را کاهش دهید تا همه‌ شما از این تصمیم جدید بهره مند شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha