سلامت نیوز : معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی اراك گفت:با وجود اهمیت بالای نشان ایمنی سلامت،آگاهی مردم از آن بسیار اندك است.
دكتر مصطفی دلاور با بیان این مطلب افزود:این نشان به صورت ‹‹سیب سلامت›› به واحدهای تولیدی مواد غذایی تعلق می گیرد كه علاوه بر مزایای محصولات استاندارد از شاخص های ارتقای سلامتی نیز بهره مند و به نوعی نسبت به سایر محصولات در تامین نیازهای اساسی بدن اثرگذار باشند.
وی افزود:استان مرکزی یکی از سه استان پیشتاز در دریافت نشان ایمنی سلامت محصولات غذائی است.
وی ادامه داد:این نشان پس از دریافت تقاضا از سوی واحدهای تولید مواد غذایی و كارشناسی اولیه در استان از سوی كمیته نشان ایمنی و سلامت وزارت بهداشت و درمان صادر می شود و تاكنون تنها 23 واحد تولیدی كشور موفق به دریافت آن شده اند.
دكتر دلاور گفت:حك شدن نشان سیب سلامت روی محصولات غذایی بیانگر كیفیت برتر و غنای مواد مورد نیاز بدن در آن محصول است و مردم با انتخاب آن می توانند شرایط مناسب تری را در سبد غذایی سالم خانوار ایجاد كنند.
وی توضیح داد:ماده غذایی دارای نشان مذكور عاری از مواد افزودنی است و دارای مراحل طبیعی تولید و حاوی مواد مفید برای سلامتی و انواع ریزمغذی ها است.
وی اظهار داشت:مردم باید بر روی محصولات غذایی حساس شوند و از  مواد غذایی غنی شده استفاده کنند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی اراك در پایان افزود:امسال یك واحد تولید آب میوه استان موفق به دریافت نشان ایمنی سلامت شده و پرونده دو واحد دیگر نیز در مراحل پایانی ارزیابی كارشناسی است.
گفتنی است:نشان ایمنی سلامت یکی از مهمترین نشانه هائی است که هر سال به صاحبان صنایع غذائی اعطاء می شود.این نشان در هفته سلامت سال 86 رونمائی شد و به صنایع غذائی که حقوق مصرف کنندگان و ایمنی غذا را رعایت می کنند داده می شود.
تاکنون 30 شرکت این نشان را دریافت کرده اند و امسال نیز شرکت های غذائی زر ماکارون،شادلی،رامک،سن ایچ ،پگاه خوزستان نشان ایمنی را دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha