چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 290296

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه روند افزایش نسبی دما در کشور طی روزهای آینده ادامه دارد، گفت: طی فردا و پس فردا (۱۵ و ۱۶ اسفند) غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد.

هوای شهرهای صنعتی آلوده می‌شود

سلامت نیوز:مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه روند افزایش نسبی دما در کشور طی روزهای آینده ادامه دارد، گفت: طی فردا و پس فردا (۱۵ و ۱۶ اسفند) غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، صادق ضیائیان  اظهارکرد: امروز (۱۴ اسفند) در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش برف و باران، وزش باد و در جنوب شرق و شرق وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.


وی با اشاره به این که فردا (۱۵ اسفند) در جنوب شرق کشور وزش باد تداوم دارد و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی فردا در نیمه غربی کشور روند افزایش دما خواهیم داشت. روز جمعه (۱۶ اسفند) نیز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود و روند افزایش نسبی دما ادامه دارد.


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که از بعداز ظهر روز جمعه در دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: روز شنبه (۱۷ اسفند) با ورود سامانه بارشی از غرب در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.


به گفته ضیائیان روز یکشنبه (۱۸ اسفند) در بخش‌های از زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز بارش پراکنده خواهیم داشت و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ اسفند) افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان و روز شنبه (۱۷ اسفند) وزش باد شدید و گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.


وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روزآینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ اسفند ) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱۶ اسفند) نیز کمی ابری همراه با غبار محلی و در بعد از ظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha