دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 290447

این روزها با ماندن کودکان در خانه، احتمال این‌که کودکان بدخواب شوند، کمتر از نیازشان بخوابند یا خواب‌شان کیفیت خوبی نداشته باشد، بیش از قبل است.

رابطه کم‌خوابی کودکان با تماشای تلویزیون

سلامت نیوز:این روزها با ماندن کودکان در خانه، احتمال این‌که کودکان بدخواب شوند، کمتر از نیازشان بخوابند یا خواب‌شان کیفیت خوبی نداشته باشد، بیش از قبل است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،جدای از موضوع به هم خوردن برنامه‌های منظم، بر اساس بررسی جدیدی که نتایج آن ماه میلادی گذشته منتشر شده است، زمان تلویزیون دیدن کودکان هم می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.در این بررسی که گروهی از محققان دانشگاه‌های مختلف انگلیس، اجرای آن را بر عهده داشتند، نتایج 31 مطالعه مختلف درباره خواب کودکان زیر پنج سال تحلیل شد.

این بررسی نشان می‌دهد تماشای زیاد تلویزیون یا استفاده زیاد از دیگر صفحه‌های نمایشی مانند گوشی تلفن، تبلت یا رایانه با مشکلات خواب در این گروه سنی ارتباط دارد. البته هر چه زمان استفاده از صفحه‌های نمایشی نزدیک‌تر به زمان خواب کودکان باشد، تاثیر منفی آن تشدید خواهد شد.با توجه به نتایج این بررسی بهتر است توصیه متخصصان درباره میزان تماشای تلویزیون در کودکان را مرور کنیم.

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی تماشای تلویزیون برای کودکان زیر یک سال ممنوع، یک و دو سال کمتر از یک ساعت و برای سه و چهار سال، حداکثر زمان توصیه شده، یک ساعت است. البته در کنار این توصیه و با توجه به نتایج این بررسی جدید، بهتر است برای این‌که کودک دچار کم‌خوابی نشود یا کیفیت خواب او کاهش نیابد، این زمان نزدیک به زمان خوابش نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha