وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت علیه برخی از این افراد اعلام جرم كرده است.

اعلام جرم وزارت بهداشت و دادستانی علیه مدعیان انرژی درمانی
بنابراین گزارش همشهری آنلاین  همزمان، دادستان كل كشور نیز پس از شكایت حدود دویست خانواده از قربانیان  انرژی درمانی، دستور رسیدگی دقیق به پرونده آنها و برخورد لازم را صادر كرده است.
 این در حالی است كه به گزارش بازتاب رئیس قوه قضائیه نیز دستور ویژه‌ای برای برخورد با یكی از مدعیان مشهور انرژی‌درمانی صادر كرده است. بنابر این گزارش، از عملكرد فرد یادشده كه در شبكه‌های ماهواره‌ای و محافل گوناگون اقدام به سوءاستفاده و طرح ادعاهای ساختگی، راجع به ارتباط با مسئولان نظام و حمایت دستگاه قضائی از خود می‌كرد، گزارشی به آیت‌الله شاهرودی تقدیم شده و رئیس قوه قضائیه در واكنش به این گزارش، دادستانی تهران را مأمور رسیدگی دقیق و برخورد قاطع با این فرد كرده است.
 به گزارش خبرنگار ما كامران باقری لنكرانی نیز  در حاشیه سمینار هپاتیت  سی در بیمارستان طالقانی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید؛ امروز بحث انرژی درمانی در جامعه زیاد شده، پوسترها و تبلیغات زیادی هم برای آن درست شده، پزشكان یا غیر پزشكان زیادی مدعی انرژی درمانی هستند، آیا در دنیا چیزی به عنوان انرژی درمانی از نظر علمی وجود دارد یا نه؟ پاسخ داد: واقعاً متأسفم كه عده‌ای مردم را خیلی نادان فرض می‌كنند و مطالبی را بیان می‌كنند كه جز نادانی و كارهای حماقت آمیز اسم آن را چیز دیگری نمی‌توان گذاشت اما متاسفانه بعضی بیماران صعب العلاج به این مطالب رو می‌آورند.
وزیر بهداشت در پاسخ به این سئوال كه آیا بیشتر مردم به خاطر اینكه این روش دردی ندارد به آن علاقه‌مند شده‌اند؟ توضیح داد: ممكن است درد جسمی ایجاد نكند، ولی ما نباید شرایطی را به وجود بیاوریم كه افراد شیاد، كلاهبردار و سوء استفاده چی در این شرایط رشد كنند و با تبلیغات واهی بدون اینكه اثرگذاری كار آنها ثابت شده باشد بلكه در موارد بسیار  زیاد عكس آن وجود دارد، بخواهند از امكانات رسانه‌ای استفاده كنند و خودشان را سر زبانها بیندازند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت نظر خودش را در این مورد اعلام كرده علیه بعضی از این افراد نیز اعلام جرم كرده است، اینها حق ندارند با عواطف و باورهای دینی مردم بازی كنند. كسی كه خودش را باور ندارد حق ندارد در این زمینه وارد شود.
باقری لنكرانی گفت: ما طب مكمل را طب علمی می‌دانیم و وضعیت كسانی كه مدارك علمی در این زمینه داشته باشند را بررسی می كنیم اما این بحث را كه هر كس ادعایی كند برای ما قابل قبول نیست در طول تاریخ هزاران نفر ادعای واهی بسیار داشته‌اند، قرار نیست كه ما همه اینها را تایید كنیم،‌ هیچ كدام از كسانی كه ادعای انرژی درمانی دارند تاكنون مدرك علمی ارائه نكرده‌اند
از  سوی دیگر معاون سلامت وزارت بهداشت نیز گفت: فرد مدعی انرژی درمانی از جاهای مختلف تحت پیگیری است و وزارت بهداشت بر اساس بخشنامه‌ای از همه دانشگاهها خواسته است با تمام مظاهر انرژی درمانی در كشور برخورد كنند.
سید مؤید علویان در حاشیه سمینار هپاتیت سی در بیمارستان طالقانی تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما مبنی بر اینكه آیا شما موضوع انرژی درمانی را در ایران تأیید می‌كنید؟
گفت: در مورد انرژی درمانی ما یك بخشنامه‌ای داریم كه بر اساس آن با تمام مظاهر انرژی درمانی در كشور چون هیچ سندیت علمی ندارد و با توجه به تخلفات متعددی كه افراد مختلف انجام داده‌اند و با توجه به نقض حقوق انسانی كه در این زمینه انجام شده مانع این كار می شویم.  معاون سلامت وزارت بهداشت اضافه كرد: به هر حال ما به طور جد بر اساس بخشنامه صادره از فعالیت هر كس كه ادعای درمان خاصی می‌كند و هیچ مجوزی ندارد، ممانعت می‌كنیم. این جزء ذات فعالیت دانشگاههاست كه ممانعت كنند و اگر این كار را نكنند شرعا مسئولیت دارند و غصب كرده‌اند.
خبرنگار دیگری پرسید، ولی این فرد مدعی انرژی درمانی الان مشغول فعالیت است!
علویان گفت: اصلا، هیچ كسی الان(در این زمینه) فعالیت نمی‌كند، بر اساس اطلاعات من كاملا متوقف شده كه این به خاطر پافشاری انجمنهای پزشكی و جامعه پزشكی است كه به شدت مخالفت كرده‌اند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha