سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 291599

اسباب بازی‌های کودک ممکن است سرگرم کننده و بی‌ضرر به نظر برسند اما بدون تمیز کردن منظم، این لوازم نیز می‌توانند به سرعت به مکانی برای رشد میکروب‌ها تبدیل شوند.

چگونه اسباب‌بازی‌های کودکان را ضدعفونی کنیم؟

سلامت نیوز:اسباب بازی‌های کودک ممکن است سرگرم کننده و بی‌ضرر به نظر برسند اما بدون تمیز کردن منظم، این لوازم نیز می‌توانند به سرعت به مکانی برای رشد میکروب‌ها تبدیل شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، همانطور که اکثر والدین می‌دانند، کودکان علاوه بر تماس زیادی که با اسباب بازی‌های خود دارند، ممکن است این وسایل را در دهان خود قرار دهند و از این رو تمیز و ضد عفونی کردن آن‌ها به خصوص در شرایط شیوع کروناویروس از اهمیت زیادی برخوردار است.


با توجه به ضررها و حساسیت‌های احتمالی که استفاده از سفیدکننده‌ها برای ضدعفونی کردن اسباب بازی‌ها ممکن است برای کودکان به همراه داشته باشد در ادامه روش‌های ضدعفونی کردن این وسایل بدون استفاده از آب ژاول به نقل از سایت "lysol" آورده شده است.


این روش‌ها نه تنها برای تمیز کردن اسباب بازی‌ها از آلودگی‌ها بلکه برای ضدعفونی کردن آن‌ها با استفاده از ماشین لباسشویی و ظرفشویی کاربرد دارد.
نحوه ضدعفونی کردن اسباب بازی‌های کودک شما به نوع اسباب بازی و جنسی که از آن ساخته شده بستگی دارد. به عنوان مثال باید برخی از اسباب بازی‌های کودک را با روش‌های ساده و با دست تمیز کرد اما برخی دیگر از آن‌ها را می‌توان داخل ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی انداخت.


اما برای آن دسته از اسباب بازی‌هایی که نمی‌توان داخل ماشین لباسشویی یا ظرفشویی انداخت، لازم است از محلول‌های اسپری یا تمیز کننده مناسبی استفاده کرد که از سالم بودن آن‌ها اطمینان کافی داشته باشید.


نحوه ضدعفونی کردن اسباب بازی‌های پارچه‌ای و پولیشی
به طور معمول می‌توان اسباب‌بازی‌های پارچه‌ای و پولیشی را با مایع یا پودر لباسشویی ضدعفونی‌کننده داخل ماشین‌های لباسشویی انداخت.
برای خشک شدن این اسباب بازی‌ها با توجه به جنس و مدل‌شان می‌توان آن‌ها را در محلی در معرض هوای آزاد قرار داد یا آویزان کرد. در صورتی که نسبت به خراب شدن شکل آن‌ها نگرانید می‌توانید آن‌ها را به همراه چند توپ تنیس داخل خشک‌کن لباسشویی قرار دهید تا شکل و حالتشان تغییر نکند و مواد داخلشان گلوله نشود.


نحوه ضدعفونی کردن اسباب بازی‌های پلاستیکی
می‌توان برخی از اسباب بازی‌های پلاستیکی را که فاقد باتری هستند، برای ضدعفونی ‌شدن داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.
با استفاده از کمی مواد شوینده و آب گرم اسباب بازی‌های کودک شما به خوبی در ماشین ظرفشویی ضدعفونی می‌شوند. فقط دقت داشته باشید که اسباب بازی‌ها فاقد هرگونه باتری یا قطعات ریزی باشند که امکان آسیب دیدن آن‌ها در ماشین ظرفشویی وجود دارد.
فراموش نکنید که اسباب بازی‌های حاوی مواد لاستیکی را نمی‌توان داخل ماشین ظرفشویی قرار داد، چرا که مواد لاستیکی تحمل دمای بالا را نداشته و با آب داغ خراب می‌شوند.


نحوه ضدعفونی کردن اسباب بازی‌هایی که نمی‌توان داخل ماشین لباسشویی یا ظرفشویی قرار داد
برای ضدعفونی کردن اسباب بازی‌های سخت، غیرپارچه‌ای، باتری‌دار یا هرگونه اسباب بازی که نمی‌توان داخل ماشین لباسشویی یا ظرفشویی قرار داد، می‌توان به راحتی از یک دستمال پارچه‌ای و محلول آب گرم و صابون استفاده کرد.


ابتدا با استفاده از محلول آب گرم و صابون و یک دستمال پارچه‌ای تمیز اسباب بازی‌ها را ضدعفونی کنید. سپس با یک دستمال دیگر آن‌ها را خشک کنید. پس از آن باید با استفاده از آب و دستمال دوباره اسباب بازی‌ها را تمیز کنید تا هرگونه اثرات مواد شوینده و صابون از روی آن‌ها زدوده شود. در نهایت با یک دستمال تمیز اسباب بازی را خشک کنید. اکنون می‌توانید آن را در اختیار کودکتان قرار دهید.


در عین حال از هر محصول و مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید، فراموش نکنید که برچسب راهنما و دستورالعمل‌های استفاده از آن را خوانده و اجرا کنید.
اگرچه اطمینان از ضدعفونی شدن اسباب بازی‌های کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است اما این موضوع نباید به نگرانی بیش از حد برای والدین تبدیل شود، زیرا دستورالعمل‌های فوق به سادگی منجر به ضدعفونی شدن اسباب بازی‌های کودکان می‌شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha