عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا عنوان کرد : اگر تا آخر فروردین ماه این فاصله گذاری فیزیکی با همکاری مردم رعایت شود می توانیم ریزش قابل توجهی از بیماری و مسطح شدن نمودار رشد بیماری در تهران و حتی کاهش و سرازیزی نقطه پیک را تجربه کنیم.

پیک شیوع کرونا در چه صورتی روبه سرازیری می رود؟

سلامت نیوز:عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا عنوان کرد : اگر تا آخر فروردین ماه این فاصله گذاری فیزیکی با همکاری مردم رعایت شود می توانیم ریزش قابل توجهی از بیماری و مسطح شدن نمودار رشد بیماری در تهران و حتی کاهش و سرازیزی نقطه پیک را تجربه کنیم.

به گزارش سلامت نیوز برنامه " خیابان فرصت " با موضوع فعالیتهای علمی در مبارزه با کرونا در ارتباط تلفنی با دکتر مینو محرز ، استاد بیماریهای عفونی دانشگاه تهران و عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا روانه آنتن رادیو گفت و گو شد .


دکتر مینو محرز در ابتدا با بیان اینکه ویروس کرونا در بسیاری از افراد بدون علامت وجود دارد ، گفت : به دلیل مشخص نبودن علایم بیماری در برخی از افراد امکان انتقال افزایش می یابد.


وی به زمان اوج بیماری اشاره کرد و گفت : اواخر سال 98 بیمارستان هایی که مرکز مراجعه بیماران کرونایی بودند با حداکثر ظرفیت خود فعالیت می کردند و بخش ها مملو از بیمار بود ، از این رو می توان گفت نقطه پیک بیماری روزهای آخر اسفند بود.


استاد بیماریهای عفونی دانشگاه تهران ادامه داد : خودداری بیشتر مردم از سفر و رعایت فاصله فیزیکی از یکدیگر در ایام نوروز ، سبب شد تا حدودی روند رشد بیماری کند شود . انتظار ما این بود که پس از اتمام تعطیلات و بازگشت مسافرین شاهد رشد دوباره بیماری باشیم اما خوشبختانه تا کنون افزایش نداشته ایم و میزان افراد بستری نیز کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.


محرز خاطر نشان کرد : اگر تا آخر فروردین ماه این فاصله گذاری فیزیکی با همکاری مردم رعایت شود می توانیم ریزش قابل توجهی از بیماری و مسطح شدن نمودار رشد بیماری در تهران و حتی کاهش و سرازیزی نقطه پیک را تجربه کنیم.


وی در بخش دیگری از برنامه " خیابان فرصت " رادیو گفت و گو ، اظهار کرد : در حال حاضر تعداد زیادی بیمار مسن و بدحال تنفسی که احتمالا به دلیل دید و بازدید عید به این ویروس مبتلا شده اند وجود دارند ، از این رو تاکید می شود هنوز برای توقف طرح فاصله گذاری فیزیکی زود است.


عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا در خصوص موردهای نخستین بیماری در ایران گفت : ممکن است اولین مبتلایان به این ویروس در گیلان بوده باشند چون تعدادی دانشجوی گیلانی در ووهان تحصیل می کردند که ممکن است آنها ویروس را منتقل کرده باشند .


محرز خاطر نشان کرد : کادر پزشکی نسبت به تمام کمبودهایی که داشته است فوق العاده عمل کرده اند چرا که با وجود خطر ابتلا به بیماری باز هم وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دادند .


وی در پایان گفت و گو با رادیو گفت و گو تاکید کرد : در ابتدا برای تشخیص بیماری مشکلات زیادی وجود داشت و سازمان بهداشت جهانی تعدادی کیت تشخیص را در اختیار ما قرار داد اما اکنون می توانیم بگوییم که در تشخیص به خودکفایی رسیده ایم و کار درمان نیز به نحو مطلوب در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha