مخبر كمیسیون بهداشت مجلس از تلاش برای ایجاد یك ناوگان 400 میلیون دلاری امداد هوایی با 30 فروند هلی‌كوپتر در هلال احمر خبر داد

 حیدرپور، در گفت و گو با فارس، افزود: این پیشنهاد در كمیسیون بهداشت و درمان مجلس از سوی مسئولان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و به تایید رسید و قرار شد مجلس از رئیس جمهوری بخواهد تا در صورت امكان زمینه لازم را برای ایجاد این ناوگان امداد هوایی فراهم كند و در صورت نیاز به صورت لایحه به مجلس بیاید و تصویب شود.
وی گفت: پیشنهاد مطرح شده متضمن ایجاد یك اسكادران 25 فروندی از هلی كوپترهای امدادی است كه با احتساب 6 فروند هلی كوپتر stand by یا آماده باش به 30 فروند هلی كوپتر امدادی نیاز دارد.
وی افزود: در صورتی كه این ناوگان با هلی كوپترهای بنز 214 غربی تامین شود حدود 400 تا 500 میلیون دلار هزینه دارد و نوع شرقی آن نیز حدود 300 میلیون دلار هزینه خریداری دارد، علاوه بر آن سالانه حدود 40 میلیون دلار نیز خرح نگهداری و تامین قطعات این ناوگان خواهد بود ضمن اینكه راهبری و بكارگیری این ناوگان امدادی به حدود 100 میلیارد تومان هزینه ریالی نیز احتیاج دارد.
حیدرپور گفت: ایجاد چنین ناوگانی در كشور كاملا ضروری است اما راه اندازی آن در وزارت بهداشت و سیستم اورژانس كشور به علت هزینه بسیار بالای آن امكانپذیر نیست زیرا هلال احمر می‌تواند این ناوگان را با حمایت صلیب سرخ جهانی با مشكلات كمتری تهیه كند ضمن اینكه به جز خدمات اورژانس امكان استفاده‌های امدادی و ترابری دیگری از این ناوگان نیز در هلال احمر وجود دارد.
وی افزود: هلال احمر می‌تواند با كمك صلیب سرخ جهانی زمینه خریداری این ناوگان را فراهم كند و حتی از بانك جهانی یا بانك توسعه اسلامی برای خرید آن وام بگیرد و با تدوین یك طرح جامع بكارگیری هزینه آن تامین می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha