سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 291999

تحقیقات نشان داده، اگرچه غر زدن برای سلامتی زنان مفید است، اما به همان نسبت باعث بی حوصلگی طرف مقابل می‌شود.

شرایط قرنطینه را برای شوهرانتان سخت‌تر نکنید

سلامت نیوز:تحقیقات نشان داده، اگرچه غر زدن برای سلامتی زنان مفید است، اما به همان نسبت باعث بی حوصلگی طرف مقابل می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حمید خاکباز متخصص روانشناسی گفت: زوجین در دوران قرنطینه بدون توجه به کیفیت رابطه زناشویی خود، باعث تضعیف احساس و روحیه یکدیگر خواهند شد. در دوران قرنطینه دلیل بیشتر دعوا‌های بین زوجین این است که همسر خود را به جای معضلات بوجود آمده، هدف قرار می‌دهیم. در واقع مشکل اصلی، تعارضات بین زن و شوهر است نه خود زوجین. به عنوان مثال همسر به جای اینکه به مشکل و تعارض توجه کند و آن هدف قرار دهد، ممکن است زوج مقابل خود را هدف قرار دهد.بنابراین زوجین در هر شرایطی باید درک متقابل نسبت به یکدیگر داشته باشند.


او در ادامه افزود: اعتماد به نفس و احساس ارزشمند بودن یک مرد ، به همسر خود گره خورده است و این رفتار را به طور متقابل در زن‌ها مشاهده می‌کنیم که ممکن است زوجین در دوران قرنطینه، شکننده‌تر به نظر برسند؛ اما در زمان قرنطینه نکاتی یافت می‌شود که ممکن است زن‌ها بدون آگاهی نسبت به این موضوع به همسران خود آسیب بزنند و ۷ روش رایج برای تضعیف احساس مردان به کار گرفته می‌شود که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:_ امکان دارد زن، شوهر خود را با سایر مردان مقایسه کند که این مقایسه مرد را تحقیر خواهد کرد و در نهایت باعث ناراحتی و خشم مرد می‌شود._ در بعضی موارد فعالیت شوهر، با حمایت زن رو به رو نمی‌شود. به عنوان مثال با جمله "کار‌های دیگه‌ای هم هست برای انجام" یا " اگر فلان کار را انجام دهی بهتر است". بیان چنین جملاتی و جلوگیری از بعضی فعالیت‌های مرد ، به طور مستقیم در احساس و روحیه او تاثیر می‌گذارد.


_ زن‌ها عادت دارند در منزل به طور مکرر و دائم، به شوهر خود هشدار بدهند.
جملاتی مانند "چند بار بهت بگم، صدبار گفتم باز هم باید بگم، چرا حرف من رو گوش نمی‌کنی" نمونه‌هایی هستند که به شدت در احساس و غرور مرد تاثیر می‌گذارد.


_ زن‌ها به خصوص در دوران قرنطینه عبارت و قید "همیشه"را بیش از اندازه استفاده می‌کنند.
_ زن ها، مسئول سلامت روانشان را شوهران خود می‌دانند. به عنوان مثال همسر خود را تحت فشار قرار می‌دهند که چرا حال او خراب است؟. در نتیجه مرد این تذکر‌ها را به عنوان مسئولیت خود قبول می‌کند و متهم اصلی تمام این اتفاقات، شوهر محسوب می‌شود.


_ زن‌ها نسبت به آنچه که ندارند یا کاری که باید انجام شود، شکایت می‌کنند. به عنوان مثال شکایت می‌کنند که هنوز به اندازه کافی تامین نیستند و همسر خود را در معرض مقایسه قرار می‌دهند.


_ در بعضی موارد زن‌ها از زحمات شوهر خود تشکر نمی‌کنند. در واقع اگر می‌خواهید به یک انسان ضربه بزنید، از کارو تلاش‌های او تشکر نکنید تا بتوانید احساس طرف مقابل را تضعیف کنید. همچنین جملاتی مانند "همین الان هم برو سرکار، بهتر هست بیشتر بمونی سرکار" ارزش یک مرد را با چالش رو به رو می‌کند.


متخصص روانشناسی درباره نقش مردها در بحث های دوران قرنطینه بیان کرد:مردها با توجه به اینکه مدت زمان کمتری در منزل هستند،انعطاف پذیری و حوصله آنها نیز کمتر و ممکن است به اکثر اتفاقات واکنش نشان دهند.بنابراین مرد ها برای کاهش بحث در خانواده باید میزان تحمل و صبر خود را بیشتر کنند.همچنین مرد ها بایدآگاهی داشته باشند که مشکلات ارتباطی در دوران قرنطینه یک امر اجتناب ناپذیر محسوب می شود و به دلیل حضور در یک فضای کوچکتر نباید با همسر خود وارد بحث شوند و سعی کنند صبر و حوصله را افزایش دهند.


حمید خاکباز افزود:مردها به این دلیل که از فضای محل کار در منزل قرار گرفته اند دچار بی حوصلگی شده اند که باید بر روابط،احساس و صبر خود مدیریت داشته باشند.همچنین مردها باید از حالت حاضرجوابی فاصله بگیرند و به دلیل احساس و روحیه حساس زن ها،از بیان کلمات سرد پرهیز و همسر خود را با احترام و محبت به آرامش دعوت کنند.بنابراین توصیه می شود در دوران قرنطینه به احساس،روحیه و نظر یکدیگر بیشتر توجه کنیم تا اختلافات بین زوجین را مشاهده نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha