سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 292022

با توجه به شرایط خاص پدید آمده مرتبط با شیوع ویروس كرونا، چند مشكل شایع اما كم‌خطر اورولوژی را با هم مرور می‌كنیم تا بتوانید با درمان‌های اولیه، مشكلتان را در شرایط حساس فعلی برطرف و از مراجعه به مراكز درمانی پرهیز كنید.

درمان خانگی مشكلات اورولوژی در بحران كرونا

سلامت نیوز:با توجه به شرایط خاص پدید آمده مرتبط با شیوع ویروس كرونا، چند مشكل شایع اما كم‌خطر اورولوژی را با هم مرور می‌كنیم تا بتوانید با درمان‌های اولیه، مشكلتان را در شرایط حساس فعلی برطرف و از مراجعه به مراكز درمانی پرهیز كنید.

درد كلیه

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،از شایع‌ترین اشتباهات رایج، اطلاق درد پهلو به كلیه‌هاست. حس هر دردی در پهلوها الزاما به كلیه‌ها مربوط نیست و در اكثر موارد، این دردها ناشی از گرفتگی عضلات كمر و پهلوهاست. دردی كه با تب و علائم ادراری همراه نباشد، خصوصا در فرد بدون سابقه بیماری كلیوی ثابت شده كه با فعالیت و ورزش و خم و راست شدن تشدید می‌یابد و خصوصا صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب تشدید می‌شود.

چنین دردهایی معمولا ناشی از دردهای با منشاء اسكلتی عضلانی است. در این موارد می‌توانید با گرم نگه ‌داشتن پهلوها و استفاده از شال گرم و كیسه آب گرم درد را كنترل كنید. همچنین استراحت و مصرف ضدالتهاب معمول مثل ژلوفن و ناپروكسن می‌تواند كمك‌كننده باشد.

سوزش و تكرر ادرار

 از شایع‌ترین علائم ادراری است كه علل مختلفی می‌تواند داشته باشد. ازجمله علل بی‌اهمیت و همچنین علل حائز اهمیت.در صورت وجود سوزش و تكرر ادرار به همراه حال عمومی خوب، نداشتن درد شدید در پهلوها، نبود تب و كم نشدن جریان ادرار، معمولا علت مهمی مطرح نیست و در این موارد توصیه می‌كنیم به افزایش نوشیدن آب در حدی كه رنگ ادرار شفاف و روشن باشد.

درمان خانگی یبوست با ملین‌های طبیعی و رژیم پرفیبر سالاد و سبزی و روغن زیتون و برگه‌های آلو و زردآلو، پرهیز از نوشیدن الكل، ترشی‌جات و فلفل و ادویه و سیر و پیاز و گرم‌ كردن شكم و ناحیه مثانه. موارد مهمی كه باید در اسرع وقت به اورژانس و پزشك مراجعه كنیم:

بروز درد بیضه شدید و ناگهانی در نوجوانان، احتباس ادرار، درد غیرقابل تحمل و شدید در پهلوها، بی‌اختیاری ادراری شدید، ترشح عفونی و چركی از مجرای ادراری، درد پهلو یا سوزش و تكرر ادرار و ادرار خونی به همراه تب یا حال عمومی بد، كاهش حجم ادرار و وجود استفراغ مقاوم. در مجموع توصیه می‌شود در وضعیت پیش رو، استرس خود را كم كنید، منظم ورزش كنید، از پرخوری پرهیز كنید، نمك را در رژیم غذایی‌تان كاهش دهید و در نهایت مصرف روزانه مایعات را زیاد كنید تا ادرارتان شفاف و روشن و بی‌بو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha