به گفته محققان، کودکان و نوجوانانی که سیگار می کشند احتمالا به سیگاری های همیشگی تبدیل شده و سخت تر سیگار را ترک می کنند.

استعمال دخانیات از دوره نوجوانی احتمال ترک آن را کمتر می کند

سلامت نیوز:به گفته محققان، کودکان و نوجوانانی که سیگار می کشند احتمالا به سیگاری های همیشگی تبدیل شده و سخت تر سیگار را ترک می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، «دیوید جاکوب»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مینه‌سوتا آمریکا، در این باره می‌گوید: «ما براساس داده‌های بدست آمده دریافتیم سیگارکشیدن در دوره کودکی منجر به استعمال دخانیات در دوره بزرگسالی می‌شود.»در این مطالعه، داده‌های مربوط به بیش از ۶۰۰۰ مرد و زن که در یک مطالعه بین المللی مرتبط با قلب شرکت کرده بودند، جمع آوری شد. اطلاعات مربوط به زمان ۶ تا ۱۹ سالگی و دهه ۲۰ و ۴۰ سالگی شرکت کنندگان بود.

محققان دریافتند نوجوانانی که زیاد سیگار می‌کشیدند و کودکانی که زودهنگام سیگارکشیدن را شروع کرده بودند در دهه ۲۰ سال عمرشان عمدتاً هرروز سیگار می‌کشیدند و احتمال ترک سیگار در آنها تا دهه ۴۰ سالگی شأن کمتر بود. حتی کودکانی هم که تنها چندبار سیگارکشیدن را امتحان کرده بودند به احتمال بیشتر با سیگاری شدن مداوم در بزرگسالی روبرو بودند.

یافته‌ها نشان داد درصد شرکت کنندگانی که در دهه ۲۰ سالگی روزانه سیگار می‌کشیدند ۸ درصد افرادی بود که اولین بار در سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی سیگار کشیده بودند؛ ۳۳ درصد افرادی که ۱۵ تا ۱۷ سالگی سیگار کشیدن را شروع کرده بودند؛ ۴۸ درصد افرادی که از ۱۳ یا ۱۴ سالگی شروع کرده بودند؛ و ۵۰ درصد کسانی که اولین بار بین سنین ۶ تا ۱۲ سال سیگار کشیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha