پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 292111

شیوع ویروس كرونا در كشورمان باعث شد تعداد زیادی از خانواده‌ها برای خرید انواعی از شیرینیو شكلات عید سردرگم بمانند زیرا نمی‌توانستند به بهداشتی ‌بودن شیرینی‌ها به‌خصوص انواعی كه در قنادی‌ها عرضه می‌شد اعتماد كنند.

راهنمای خرید شیرینی و شكلات در دوران كرونا

سلامت نیوز:شیوع ویروس كرونا در كشورمان باعث شد تعداد زیادی از خانواده‌ها برای خرید انواعی از شیرینیو شكلات عید سردرگم بمانند زیرا نمی‌توانستند به بهداشتی ‌بودن شیرینی‌ها به‌خصوص انواعی كه در قنادی‌ها عرضه می‌شد اعتماد كنند.

اما حالا چه باید كرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،در كشور ما واحدهای صنفی یا همان قنادی‌هایی كه در داخل واحد اقدام به تهیه و تولید انواع شیرینی و شكلات می‌كنند بیشتر از واحدهای صنعتی (كارخانه‌ای) هستند.در واحدهای صنعتی به دلیل استفاده از دستگاه‌های مجهز اغلب دخالت دست كمتر و رعایت موازین بهداشتی بیشتر و مراحل تولید تحت نظارت مستمر مسوول فنی واحد صنعتی است.

اما در واحدهای صنفی با وجود ضوابطی كه مركز بهداشت تدوین كرده است نظارت با قناد بوده و دخالت دست در تهیه شیرینی‌ها و احتمال رعایت ‌نشدن پاره‌ای از نكات بهداشتی وجود دارد. معمولا كارخانجات شیرینی و شكلات، در سطح شهر واحدهای زنجیره‌ای با برندی یكسان برای فروش محصولاتشان دارند. این واحدها محصول را از كارخانه‌ای كه آنها را تحت پوشش قرار داده تحویل گرفته و فقط به فروش می‌رسانند.  

اما در مورد قنادی‌های صنفی موجود در سطح شهر مشاهده كارت معاینه پزشكی و گواهی بهداشت پرسنل و رعایت موازین بهداشتی در هنگام فروش محصول باید مورد توجه و قابل مشاهده برای مشتریان باشد كه البته در دورانی كه شیوع ویروس كرونا ادامه‌دار است محصولات كارخانه‌ای در اولویت مصرف قرار دارند. 

شیرینی‌های خانگی و سنتی چطور؟

گاهی در برخی مراكز و نمایشگاه‌ها تعداد زیادی از عرضه‌كنندگان شیرینی‌های خانگی یا محلی را می‌بینیم كه محصولاتشان را به روش سنتی تهیه كرده‌اند و جالب این‌كه تعداد زیادی از خانواده‌ها به صرف این‌كه محصول موردنظر خانگی است یا به دلیل محلی ‌بودن طعم و مزه متفاوت و همچنین قیمت كمتری دارد از این محصولات استقبال بیشتری می‌كنند.

اما باید بدانید به‌دلیل این‌كه تولیدكنندگان چنین محصولاتی اغلب به صورت كارگاهی یا در خانه محصولاتشان را تولید می‌كنند و تحت نظارت وزارت بهداشت نبوده و فاقد پروانه بهداشت و بهره‌برداری‌اند و امكان استفاده از مواد اولیه نامرغوب و ناسالم و به‌كاربردن افزودنی‌های غیرمجازبه‌خصوص در شرایط غیربهداشتی وجود دارد هرگز توصیه به خرید چنین محصولاتی نمی‌شود. مگر این‌كه چنین محصولاتی گواهی‌های لازم را دریافت كرده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha