گروهی از محققان دانشگاه هاروارد معتقدند برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری كووید ــ ۱۹ مردم جهان باید فاصله اجتماعی را به طور متناوب تا سال 1401شمسی/2022 میلادی رعایت كنند.

رعایت فاصله اجتماعی باید تا سال 1401 ادامه یابد

سلامت نیوز:گروهی از محققان دانشگاه هاروارد معتقدند برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری كووید ــ ۱۹ مردم جهان باید فاصله اجتماعی را به طور متناوب تا سال 1401شمسی/2022 میلادی رعایت كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دانشمندان در مقاله‌ای كه روز سه‌شنبه 26 فروردین در نشریه ساینس منتشر شد، هشدار دادند برداشتن همه محدودیت‌های مربوط به رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند سبب شدت گرفتن دوباره همه‌گیری ویروس كرونا شود.

این محققان از مدل‌های رایانه‌ای برای شبیه‌سازی شیوه گسترش این بیماری استفاده كردند. یك احتمال این است كه فاصله‌گذاری اجتماعی و به دنبال آن شناسایی بیماران می‌تواند ویروس را ریشه‌كن كند. این همان كاری است كه برای ریشه‌كنی ویروس سارس انجام شد كه در سال 1382 شیوع پیدا كرده بود. اما محققان یادآوری می‌كنند كه با رسیدن تعداد مبتلایان به ویروس كرونا به دومیلیون نفر در جهان، چنین نتیجه‌ای دور از ذهن به نظر می‌رسد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha