محققان دریافتند، در زنانی که قبل از بارداری رژیم غذایی سرشار از سبزیجات دارند، خطر ابتلا به زایمان زودرس کاهش می یابد. به گزارش کارشناسان تغذیه مصرف زیاد هویج، گل کلم، کلم بروکلی، کدو تنبل، کلم، لوبیا سبز و سیب زمینی قبل از شروع بارداری به زنان کمک می کند تا بارداری خود را در صحت و سلامت کامل طی کنند.

مصرف بالای سبزیجات در بارداری خطر زایمان زودرس را کاهش می دهد

سلامت نیوز: محققان دریافتند، در زنانی که قبل از بارداری رژیم غذایی سرشار از سبزیجات دارند، خطر ابتلا به زایمان زودرس کاهش می یابد. به گزارش کارشناسان تغذیه مصرف زیاد هویج، گل کلم، کلم بروکلی، کدو تنبل، کلم، لوبیا سبز و سیب زمینی قبل از شروع بارداری به زنان کمک می کند تا بارداری خود را در صحت و سلامت کامل طی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، زایمان زودرس قبل از ۳۷ هفته حاملگی اتفاق می افتد و علت اصلی مرگ و میر در کودکان استرالیا است و هر ساله بیش از هشت درصد زایمان ها در این کشور را تحت تأثیر قرار می دهد.

نوزادان متولد شده قبل از ۳۷ هفته ممکن است دچار مشکلات بینایی و شنوایی، همراه با مشکلات بهداشتی و رشد ضعیف شوند.

رژیم های غذایی نزدیک به ۳۵۰۰ زن در استرالیا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، و رهبرمطالعه نتیجه گرفت که مصرف سبزیجات نقش مهمی در کمک به کاهش خطر زایمان زودرس دارد.

سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها یا مواد مغذی ضد التهابی هستند که نقش مهمی در کاهش خطر عواقب نامطلوب هنگام تولد نوزاد دارند. زنان قبل از بارداری به برخی مواد مغذی ذخیره شده مانند کلسیم و آهن احتیاج دارند که برای جفت و رشد بافت جنین بسیار مهم هستند.

معمولا به زنان توصیه می شود تا قبل از اینکه باردار شوند، به داشتن یک رژیم غذایی سالم تر فکر کنند، زیرا نوزادان تا پایان سه ماهه اول بارداری کاملاً شکل می گیرند.

مداخله و راهکارهای رژیم غذایی برای تغییر رفتار ممکن است برای خانمها مفید باشد چرا که در صورت نارس به دنیا آمدن کودکان ممکن است خطر ابتلا خود کودک را به انواع بیماری ها در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد.

پزشکان معتقدند افرادی که در زایمان های زودرس متولد شده اند با خطر بیشتری از بیماری های متابولیک و مزمن در بزرگسالی و همچنین رشد شناختی ضعیف و عملکرد تحصیلی روبرو هستند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha