در روزهای کرونا شاید کودکان پیش فعال بیش از دیگر افراد ماندن در آپارتمان برای‌شان زجرآور باشد و خانواده‌ها در این باره متحمل مشکلات و دردسرهای زیادی می‌شوند.

کودکان بیش فعال در ایام قرنطینه خانگی با مشکلات متعددی مواجه هستند

سلامت نیوز:در روزهای کرونا شاید کودکان پیش فعال بیش از دیگر افراد ماندن در آپارتمان برای‌شان زجرآور باشد و خانواده‌ها در این باره متحمل مشکلات و دردسرهای زیادی می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ در دوران قرنطینه خانگی یکی از مشکلاتی که برای خانواده‌ها بروز می‌کند، مسئله نگهداری از کودکانشان است. در این میان حضور کودکان بیش فعال در خانه با مشکلات متعددی مواجه است.


امیرهوشنگ مهریار، متخصص حوزه روانشناسی کودک، درباره نگهداری کودکان بیش فعال در روزهای قرنطینه خانگی گفت: محدود شدن دو تا سه ماهه در خانه تاثیری روی کودکان بیش فعال ندارد. بنابراین این نگرانی چندان جدی نیست. این کودکان در بزرگسالی هم به‌دلیل بیش فعالی با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند.


او تاکید کرد: این کودکان در دوره‌های مختلف خود و اطرافیان را با مشکلات متعدد مواجه می‌کنند. این قضیه باعث می‌شود واکنش‌های متعدد از سوی معلم و اطرافیان دریافت و همین قضیه مشکلات آنها را چند برابر کند.


این روانشناس تاکید کرد: کودکان بیش فعال نسبت به کودکان عادی آسیب‌پذیری بیشتری دارند و بار مشکلات آن برعهده پدر و مادر است. پدر و مادر  با صبر، حوصله و بردباری بهتر می‌توانند کودک را تربیت کنند.


بیشتر بخوانید:چگونه خشونت ها و دعواهای خانوادگی را کاهش دهیم؟آمار خودکشی ربطی به کرونا ندارد/ طولانی شدن بحران کرونا اختلالات روانی را تشدید می‌کند/ فقر عامل اصلی خودکشی هادارو درمانی برای کودکان بیش فعال موثر نیست


این روانشناس با بیان اینکه برخی از روانپزشکان برای کودکان بیش‌فعال دارو تجویز می‌کنند، افزود: دارو درمانی برای کودکان بیش فعال رایج است، اما نیازی بدان نیست بلکه این نوع تجویز بیشتر برای راضی نگه داشتن والدین است؛ چون مصرف دارو عوارض متعدد برای کودک به همراه دارد.  برای مثال در آمریکا بیش از 20 درصد کودکان داروهای بیش فعالی مصرف می‌کنند.


تماسی درباره کودکان بیش فعال  با اورژانس 123گرفته نشده است
محمود علی‌گویا، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی، درباره تماس با اورژانس 123 در خصوص کودکان بیش فعال در ایام کرونایی گفت: در ایام کرونایی تماسی در این زمینه با اورژانس اجتماعی 123 گرفته نشده است.


کرونا و شکایت والدین به 1480 برای کودکان بیش فعال
سرپرست مرکز صدای مشاور 1480 تهران با بیان اینکه افراد با سامانه 1480 تماس گرفته و مشکلات  مرتبط با کودکان را مطرح می‌کنند، گفت: اغلب تماس‌هایی که با این سامانه گرفته می‌شود در رابطه با مشکلات کودکان بیش فعال است. در این روزها هم محدودیت برای بیرون رفتن و تعطیلی مهد کودک‌ها را شاهد هستیم.


کریمی تاکید کرد: مسلما نگهداری کودکان در محیط آپارتمان با مشکلات متعدد مواجه است. با توجه به اینکه خانواده‌ها همیشه کودکان را به مدرسه می‌فرستادند اما در ایام کرونا با بچه‌ها به مشکلات متعدد مواجه شده‌اند و با 1480 تماس گرفته و راهنمایی دریافت می‌کنند.


او با بیان اینکه نمی‌توان آماری از تماس‌ها با این سامانه را درباره کودکان بیش فعال ارائه داد، افزود: بیش فعالی در بچه‌ها وجود دارد و در روزهای عادی هم خانواده‌ها با مشکل مواجه بودند و خانواده‌ها همیشه با این سامانه تماس می‌گیرند و مشاوران هم در این باره افراد را راهنمایی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha